.
Το Υπουργείο Εσωτερικών εξέδωσε έναν «ΟΔΙΚΟ ΧΑΡΤΗ» που περιγράφει τα πρώτα βήματα που πρέπει να κάνουν οι δήμοι τους 3 περίπου πρώτους μήνες από την εγκατάσταση των νέων δημοτικών αρχών, την 1-1-2011
•
Πρέπει να γίνουν βήματα στους εξής επτά σημαντικούς τομείς:
.
1. Συγκρότηση οργάνων και ανάθεση αρμοδιοτήτων. Εκτός από τα αυτονόητα και συνήθη (εκλογή προεδρείων δημοτικών συμβουλίων, ορισμοί αντιδημάρχων, οικονομική επιτροπή και επιτροπή ποιότητας ζωής), πρέπει εντός 2 μηνών να έχουν συγκροτηθεί οι νέες επιτροπές και τα όργανα που προβλέπει ο «Καλλικράτης» όπως οι επιτροπές διαβούλευσης, ο συμπαραστάτης του δημότη και της επιχείρησης κλπ ενώ πρέπει να έχουν καταρτιστεί όλοι οι σχετικοί Κανονισμοί (Λειτουργία Δημοτικού Συμβουλίου, Πληροφόρησης Πολιτών, Διαβούλευσης, Εκπροσώπησης Μεταναστών κλπ).
.
2. Οργάνωση και λειτουργία υπηρεσιών και διοικητική μέριμνα. Πρέπει να αντιμετωπιστούν θέματα όπως η τοποθέτηση υπαλλήλων, η στέγαση υπηρεσιών, η προσαρμογή των υποδομών, η ανάπτυξη των νέων ιστοσελίδων για την πληροφόρηση των πολιτών και πολλά άλλα.
.
3. Οικονομική διαχείριση-Επιχειρησιακός σχεδιασμός. Μέχρι τις 31/3/2011 πρέπει να έχει ολοκληρωθεί η κατάρτιση και ψήφιση του προϋπολογισμού, του τεχνικού προγράμματος και του ετήσιου προγράμματος δράσης του Δήμου. Επίσης μέσα στο πρώτο τρίμηνο πρέπει να αρχίσει η κατάρτιση του 5ετούς Επιχειρησιακού Προγράμματος
.
4. Διαχείριση αρμοδιοτήτων-Πληροφόρηση δημοτών. Οι νέες αρμοδιότητες Δήμων αρχίζουν να ασκούνται αμέσως, από 1/1/2011 και πρέπει άμεσα τα νέα συλλογικά όργανα να πάρουν όλες τις αναγκαίες αποφάσεις ενώ μέχρι 31/3 πρέπει να έχουν εγκριθεί οι Χάρτες Δικαιωμάτων και Υποχρεώσεων των Πολιτών.
.
5. Συγχώνευση-κατάργηση Νομικών Προσώπων και Επιχειρήσεων. Εντός δυο μηνών πρέπει να συγχωνευθούν όλα τα υφιστάμενα Ν.Π.Δ.Δ των Δήμων σε δυο το ανώτερ, να συγχωνευθούν οι σχολικές επιτροπές επίσης σε δυο (μία για κάθε βαθμίδα), να λυθούν και να εκκαθαριστούν δημοτικές Επιχειρήσεις. Επίσης πρέπει να ρυθμιστούν τα θέματα του προσωπικού όλων αυτών των καταργούμενων Ν.Π και Επιχειρήσεων.
.
6. Διαχείριση προσωπικού. Πρόκειται κυρίως για αυτοδίκαιη στις περισσότερες περιπτώσεις μεταφορά και κατάταξη του προσωπικού των συνεννούμενων Δήμων στον νεοσύστατο Δήμο αλλά για κάποιες υποχρεωτικές μετατάξεις.
.
7. Εποπτεία-Έλεγχος λειτουργίας. Αρχίζουν αμέσων να λειτουργούν οι νέες Αυτοτελείς Υπηρεσίες Εποπτείας στις οποίες πρέπει να αποστέλλονται προς έλεγχο νομιμότητας όλες οι αποφάσεις του Δήμου. Αυτές αντικαυθιστούν την Νομαρχία παλιότερα ή την Περιφέρεια πιο πρόσφατα
.
Το «Δραπετσίνι» δε μένει πια εδώ!
Πριν από 1 χρόνια
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου