Πέμπτη 30 Σεπτεμβρίου 2010

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ του Γιώργου Τσιρίδη

.
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ του ΓΙΩΡΓΟΥ ΤΣΙΡΙΔΗ

«Η δική μας Ανάπλαση»
Η τέως βιομηχανική ζώνη Δραπετσώνας-Κερατσινίου
τελευταία ελπίδα του Πειραιά για ένα καλύτερο αύριο
.
την Τετάρτη 6 Οκτωβρίου 2010 στις 7 μ.μ.
στο Πολιτιστικό Κέντρο του Κερατσινίου «Α. Σαμαράκης»
(δίπλα στο δημαρχείο Κερατσινίου)

ΓΙΩΡΓΟΣ ΤΣΙΡΙΔΗΣ Συγγραφέας
ΘΩΜΑΣ ΣΙΔΕΡΗΣ Επιμελητής της Έκδοσης

Δευτέρα 27 Σεπτεμβρίου 2010

ΜΕΘΑΥΡΙΟ ΤΕΤΑΡΤΗ 29/9/10 ΤΑ ΕΓΚΑΙΝΙΑ ΤΗΣ ΠΑΡΑΛΙΑΚΗΣ ΜΕΤΩΠΗΣ

.
Ένα έργο ξεχωριστό εγκαινιάζεται μεθαύριο. Είναι η ανάπλαση της παραλιακής μετώπης, του γκρεμού, με "πράσινες" -όπωςλέγονται- διαδρομές, σκαλιά, επίπεδα, ανοίγματα, φυτά, κηπάκια κλπ. και φωτισμό και πρόβλεψη για ανελκυστήρα, που όλα αυτά έχουν σκοπό τη σύνδεση της πόλης με το λιμάνι, παρά την ύπαρξη αυτού του γκρεμού που δημιούργησε ο ΟΛΠ με τις εκσκαφές που έκανε τη δεκαετία του 1930.
.
Βεβαίως το έργο δεν είναι ολοκληρωμένο, για δυο λόγους. Ο ένας λόγος είναι ότι έχει κατασκευαστεί μόνο ένα μέρος από τα 3 που προβλέπονται συνολικά και αφορούν την επέκταση της ανάπλασης προς την Πυροσβεστική αφ' ενός και προς τον κάβο Κράκαρη αφ' ετέρου. Ο άλλος λόγος είναι ότι περιέργως και ακατανοήτως ο ΟΛΠ δεν επέτρεψε την πρόσβαση στο λιμάνι με αποτέλεσμα οι σκάλες και οι διάδρομοι να είναι στο τέλος τους κλειστοί. Βέβαια αυτή η ανοησία κάποια στιγμή θα πάρει τέλος, προς το παρόν όμως το έργο δεν εκπληρώνει το σκοπό του αλλά αποτελεί απλά έναν εξωραϊσμό του γκρεμού. Έστω κι έτσι όμως είναι σπουδαίο.
.
Τα εγκαίνια θα γίνουν μεθαύριο. Τετάρτη απ΄πογευμα στις 7μ.μ. Θα έρθουν υπουργοί, βουλευτές κλπ. και θα εξαγγελθούν και προγράμματα ευρύτερα όπως η δημιουργία μεγάλου πολιτιστικού κέντρου στην περιοχή ΚΑΣΤΡΑΚΙ με χρήματα του ΟΛΠ.
.

Τετάρτη 11 Αυγούστου 2010

ΕΓΚΑΙΝΙΑΖΕΤΑΙ Η ΠΑΡΑΛΙΑΚΗ ΜΕΤΩΠΗ ΤΟΝ ΣΕΠΤΕΜΒΡΗ

Δεν είναι οριστικό, αλλά τα εγκαίνια του έργου της παραλιακής μετώπης θα γίνουν μέσα στο Σεπτέμβρη και η πρόσκληση θα είναι περίπου η εξής:

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ
του Δημάρχου Δραπετσώνας
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΧΡΥΣΟΥ


Αγαπητοί φίλοι και φίλες
Συνδημότισσες και συνδημότες, κάτοικοι του Κερατσινίου


την ΤΕΤΑΡΤΗ 22 (;) Σεπτεμβρίου 2010 στις 7.30 μμ
στον πεζόδρομο της οδού Καζαντζάκη
(τέρμα Αγίου Παντελεήμονος που είναι συνέχεια της Αλ. Ζαϊμη)

ΕΓΚΑΙΝΙΑΖΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΝΑΠΛΑΣΗ της ΠΑΡΑΛΙΑΚΗΣ ΜΕΤΩΠΗΣ
και σας προσκαλώ να μας τιμήσετε με την παρουσία σας.

Είναι ένα έργο που:
• ΑΞΙΟΠΟΙΕΙ ΤΟΝ ΓΚΡΕΜΟ που δημιούργησαν οι βάρβαρες εκσκαφές του ΟΛΠ τη δεκαετία του ‘30
• ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΕΙ ΕΝΑ ΑΚΟΜΗ ΒΗΜΑ στην πορεία ανάκτησης του θαλασσίου μετώπου από την πόλη

Κερατσινιώτη, Κερατσινιώτισσα,

Αξίζει να έρθεις και να δεις και να χαρείς το έργο που εγκαινιάζουμε για πολλούς λόγους:

 Γιατί η Δραπετσώνα είναι πλέον τμήμα της δικής σου πόλης και η αξιοποίηση των ακτών της αναβαθμίζει και τη δική σου γειτονιά

 Γιατί το έργο αυτό είναι ένα δείγμα του πως αντιμετώπισε διαχρονικά η Δραπετσώνα το ζήτημα της ανάκτησης των ακτών της ακόμα και εκεί όπου ο ΟΛΠ μοιάζει αδιαπέραστος και αμετακίνητος.

 Γιατί το έργο αυτό συνδέει το υπέροχο Καστράκι και την Ηετιώνεια Πύλη με το μέλλον της πόλης μας και ολόκληρου του Πειραιά, την ανάπλαση της πρώην βιομηχανικής ζώνης Δραπετσώνας-Κερατσινίου

 Γιατί με το έργο αυτό η Δραπετσώνα δείχνει πως μπορούν οι δημοτικές αρχές να έχουν στην πράξη και όχι στα λόγια συνέχεια, ενότητα και κοινές αντιλήψεις και πως έτσι μεγαλουργούν.

 Γιατί θα δείτε ένα μικρό δείγμα των επιτευγμάτων μας και ένα δείγμα των πραγμάτων που μπορούμε να πετύχουμε και στο Κερατσίνι δουλεύοντας και εκεί με αυταπάρνηση και μεράκι, με ενότητα και πίστη στο κοινό μας μέλλον.

Ο ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΔΡΑΠΕΤΣΩΝΑΣ
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΧΡΥΣΟΣ

Τρίτη 8 Ιουνίου 2010

Ο Αλέκος Χρυσός έχει πολλά πλεονεκτήματα στην κούρσα για το χρίσμα του ΠαΣοΚ στον νέο δήμο Κερατσινίου-Δραπετσώνας

.
Οι υποψήφιοι για τη θέση του δημάρχου Κερατσινίου Δραπετσώνας από πλευράς ΠαΣοΚ θα είναι -όπως φαίνεται μέχρι τώρα- κάποιοι εκ των Αλέκου Χρυσού, Κανέλου Λάλου, Χρήστου Σαλαλέ, Ζαχαρία Ζούπη και Χρύσας Μυργιαλή.
.
Οι πιθανότητες του Αλέκου Χρυσού είναι καλές παρ' όλο που προέρχεται από τον μικρό δήμο Δραπετσώνας (σχέση 1:6 σε σχέση με το Κερατσίνι πληθυσμιακά). Κι αυτό γιατί:
* Έχει μαζί του το ηθικό πλεονέκτημα ότι είναι ήδη Δήμαρχος στο ένα εκ των δύο μερών που συνενώθηκαν.
* Έχει το καταστατικό (Πασοκικό καταστατικό) πλεονέκτημα ότι είναι χρισματούχος δήμαρχος του ΠαΣοΚ που πρέπει -φυσιολογικά- να υπάρχει κάτι εναντίον του για να του αφαιρεθεί το χρίσμα και κάτι τέτοιο δεν υπάρχει.
* Έχει το πολιτικό πλεονέκτημα ότι η θητεία του στη Δραπετσώνα είναι επιτυχημένη και μπορεί να ισχυριστεί ότι το μοντέλο αυτό της επιτυχίας θέλει να εφαρμόσει και στον νέο μεγαλύτερο δήμο.
* Έχει το πλεονέκτημα να είναι "καινούριο" και "καθαρό" όνομα στον χώρο που δεν έχει προλάβει να κουράσει και μπορεί να παλέψει δυνατά τον δήμαρχο Κερατσινίου κ. Μελά
* Είναι ουσιαστικά Κερατσινιώτης αφού στο Κερατσίνι μένει, εκεί έχει το δικό του γραφείο, και ήταν υπάλληλος στον Δήμο Κερατσινίου 33 χρόνια. Μπορεί να έγινε δήμαρχος στη Δραπετσώνα, έχει όμως όλα τα τυπίκά και ουσιαστικά γνωρίσματα του Κερατσινιώτη, και μάλιστα λόγω της εργασίας του (προϊστάμενος πολεοδομίας, τεχνικών έργων του δήμου κλπ.) γνωρίζει το Κερατσίνι πολύ καλά.
.
Βεβαίως και οι άλλοι υποψήφιοι έχουν τα δικά τους πλεονεκτήματα με κυριότερο το ότι προέρχονται από τον μεγάλο δήμο και ως εκ τούτου είναι πιο αναγνωρίσιμοι και πιο οικείο στην πελιοψηφία των ψηφοφόρων.

Κυριακή 30 Μαΐου 2010

Διεκδικούν τη νέα θέση του δημάρχου Κερατσινίου-Δραπετσώνας οι μνηστήρες. Ο Χρυσός έχει καλές επλίδες!

.
Με τους Λάλο, Σαλαλέ και Χρυσό να είναι οι τρεις κυριότεροι μέχρι στιγμής διεκδικητές του Πασοκικού χρίσματος και με τον Ζούπη και την Χρύσα Μυργιαλή να έχουν καλές πιθανότητες κι αυτοί, προχωρά ο προεκλογικός εσωτερικός κομματικός αγώνας για το Πασοκικό χρίσμα στις εκλογές του Νοέμβρη.
.
Ο Λάλος έχει μαζί του την δύναμη του ονόματός του και της πίστης του στο κόμμα υπό οποιεσδήποτε συνθήκες. Σοβαρός άνθρωπος διεκδικεί δυνατά το χρίσμα και εις βάρος του είναι μόνο το γεγονός ότι διεκδικεί αξιώματα πολύ καιρό τώρα πράγμα που ίσως έχει κουράσει κάποιους.
Ο Σαλαλές έχει σαν βασικό του πλεονέκτημα ότι οι ψηφοφόροι συνήθως τον προτιμούν. Έχει όμως ενδεχομένως εναντίον του ένα περιβάλλον ισχυρό που τον έκοψε από υποψήφιο βουλευτή χωρίς δικαιολογία. Είναι και σε κατάλληλη ηλικία.
Ο Χρυσός είναι η λύση αν όλοι άλλοι αλληλοεξουδετερωθούν. Έχει πετύχει στη Δραπετσώνα, είναι Κερατσινιώτης και υπάλληλος του Δήμου Κερατσινίου, αρκετά προσόντα είναι αυτά. Προέρχεται βέβαια από τον μικρό δήμο που είναι σοβαρό μειονέκτημα αλλά δεν έχει καταγράψει αρνητικά κι αυτό ίσως του δώσει το κάτι παραπάνω.
Ο Ζούπης και η Χρύσα είναι οι πραγματικά νέες και χωρίς φθορά λύσεις, όμως δεν έχουν τις προσβάσεις των άλλων στην Κοινωνία και το Κόμμα. Αν διάλεγαν ένα εντελώς νέο πρόσωπο φοβούμενοι ότι όλοι είναι αδύναμοι μπροστά στον Μελά στο Β' γύρο (για τους λόγους του ο καθένας) τότε θα πήγαιναν στο τρίτο πρόσωπο, αρσενικό ή θηλυκό.
Αυτή μια πρώτη ματιά στις υποψηφιότητες χωρίς να γνωρίζω καλά τα πράγματα καθώς έχω ασχοληθεί με αυτά ελάχιστα.
Όταν θα έχω νεώτερα θα τα πω.
.

Πέμπτη 20 Μαΐου 2010

Προχωρά ο Καλλικράτης, οπισθοχωρεί η δημοκρατία

.
Το δημοψήφισμα στο Δήμο έγινε το Σαββατοκύριακο που μας πέρασε και είχε αποτέλεσμα 100% εναντίον της συνένωσης με το γειτονικό Κερατσίνι αλλά ψήφισαν μόνο 2.744 ψηφοφόροι, πράγμα που αποδεικνύει ότι οι Δραπετσωνίτες βασικά σφυρίζουν αδιάφορα.
60 ακριβώς χρόνια μετά από το σήκωμα της αυλαίας για τη δημιουργία του αυτοτελούς δήμου Δραπετσώνας πέφτει η αυλαία με την κατάργηση του δήμου και την συνένωσή του με το Κερατσίνι.
Ο Δήμος το πάλεψε για να αποφύγει το μοιραίο όμως δεν τα κατάφερε. Και ήταν φυσικό να μην τα καταφέρει αφού τράβηξε όλη την ανηφόρα μόνος του. Η αντιπολίτευση δεν κινητοποιήθηκε αλλά η αλήθεια είναι ότι κανείς δεν την έσπρωξε να κινητοποιηθεί απεναντίας πολλές φορές την άφησαν σχεδόν συνειδητά εκτός. Έτσι βέβαια δεν μπορούσε να υπάρξει καλύτερο αποτέλεσμα. Όχι πως η κινητοποίηση θα έφερνε κάποιο αποτέλεσμα. Ο Ραγκούσης είναι απόλυτος!
Τώρα το κράτος θα κάνει τις οικονομίες που θέλει αλλά η αυτοδιοίκηση πάει περίπατο. Όλα στο κράτος, όλα στα κόμματα, η φωνή του απλού πολίτη δεν χρειάζεται να ακούγεται. Θα έχουμε τις φωνές των δημάρχων που θα καθορίζουμε εμείς στα κομματικά μας γραφεία με το χρίσμα μας στους μεγάλους πλέον δήμους και θα μπορούμε να τους απειλούμε ότι αν δεν είναι σωστοί δεν θα ξαναπάρουν το χρίσμα άρα χάνονται. Ένας θεσμός υπήρχε στον οποίο ο πολίτης είχε φωνή υπολογίσιμη και χάθηκε κι αυτός.
Λένε ότι ο Καλλικράτης χρειαζόταν για να γίνουν οικονομίες. Μα, ας έκαναν τους αντιδημάρχους και Προέδρους κλπ. άμισθους εντελώς. Γιατί χρειαζόταν να παίρνουν όλοι αυτοί μισθούς και έξοδα παράστασης; Αντί να μπαίνουν στις θέσεις αυτές οι αξιότεροι έμπαιναν όλοι με τη σειρά τους για να έχουν όλοι πρόσβαση στα έξοδα κίνησης. Χωρίς μισθό, όταν το αξίωμα θα σήμαινε προσφορά και μόνον να δούμε αν θα συνωστίζονταν τόσοι πολλοί στην αναμονή γι αυτές τις θέσεις. Και με άμισθα τα στελέχη των δήμων η οικονομία θα ήταν πολλαπλάσια από αυτή που δήθεν πετυχαίνουν τώρα.
Λένε πως θα είναι ισχυροί οι δήμοι. Τι θα πει ισχυροί; Θα πει ανεξέλεγκτοι όπως ισχυρά είναι τα υπουργεία όπου όποιος υπουργός θέλει κάνει ό,τι θέλει, όπως ισχυρός είναι ο ΟΣΕ, ισχυρά τα ΕΛΤΑ και πάει λέγοντας.
Λένε πως θα καταργήσουν την διαφθορά. Δηλαδή μας δουλεύουν κανονικά. Ακόμα κι αν καταργηθεί μια διαφθορά ψιλικατζήδων θα αντικατασταθεί άμεσα από μια διαφθορά επαγγελματιών που θα παίζουν με τα μεγάλα νούμερα. Αν καταργηθεί η διαφθορά δεν θα γίνει με την συγκέντρωση της εξουσίας αλλά με τον αποτελεσματικό έλεγχός τους. Ας επεκτεινόταν ο έλεγχος των επιθεωρητών δημόσιας διοίκησης, του ελεγκτικού συνεδρίου κλπ. κι ας βρισκόταν κι ένας τρόπος να ελεγχθούν οι ελέγχοντες. Δεν καταργείται η διαφθορά με την κατάργηση των μικρών δήμων.
Αντί να γίνει ανθρώπινη η Αθήνα σπάζοντας το τερατούργημα του δήμου Αθηναίων σε 20 μικρότερους δήμους και τον Πειραιά σε καμιά 10-ριά και το Κερατσίνι σε δήμο Αμφιάλης, Δήμο Ταμπουρίων και Δήμο Χαραυγής μας ενώνουν κι εμάς στο ακόμη μεγαλύτερο τερατούργημα του Δήμου Κερατσινίου-Δραπετσώνας.
Κρίμα. Κρίμα για τον πολίτη, κρίμα για τη Δημοκρατία.
.

Σε καμιά βδομάδα - δέκα μέρες, τη χάνουμε οριστικά τη Δραπετσώνα!

.
Το δημοψήφισμα στο Δήμο έγινε το Σαββατοκύριακο που μας πέρασε και είχε αποτέλεσμα 100% εναντίον της συνένωσης με το γειτονικό Κερατσίνι αλλά ψήφισαν μόνο 2.744 ψηφοφόροι, πράγμα που αποδεικνύει ότι οι Δραπετσωνίτες βασικά σφυρίζουν αδιάφορα.
60 ακριβώς χρόνια μετά από το σήκωμα της αυλαίας για τη δημιουργία του αυτοτελούς δήμου Δραπετσώνας πέφτει η αυλαία με την κατάργηση του δήμου και την συνένωσή του με το Κερατσίνι.
Ο Δήμος το πάλεψε για να αποφύγει το μοιραίο όμως δεν τα κατάφερε. Και ήταν φυσικό να μην τα καταφέρει αφού τράβηξε όλη την ανηφόρα μόνος του. Η αντιπολίτευση δεν κινητοποιήθηκε αλλά η αλήθεια είναι ότι κανείς δεν την έσπρωξε να κινητοποιηθεί απεναντίας πολλές φορές την άφησαν σχεδόν συνειδητά εκτός. Έτσι βέβαια δεν μπορούσε να υπάρξει καλύτερο αποτέλεσμα. Όχι πως η κινητοποίηση θα έφερνε κάποιο αποτέλεσμα. Ο Ραγκούσης είναι απόλυτος!
Τώρα το κράτος θα κάνει τις οικονομίες που θέλει αλλά η αυτοδιοίκηση πάει περίπατο. Όλα στο κράτος, όλα στα κόμματα, η φωνή του απλού πολίτη δεν χρειάζεται να ακούγεται. Θα έχουμε τις φωνές των δημάρχων που θα καθορίζουμε εμείς στα κομματικά μας γραφεία με το χρίσμα μας στους μεγάλους πλέον δήμους και θα μπορούμε να τους απειλούμε ότι αν δεν είναι σωστοί δεν θα ξαναπάρουν το χρίσμα άρα χάνονται. Ένας θεσμός υπήρχε στον οποίο ο πολίτης είχε φωνή υπολογίσιμη και χάθηκε κι αυτός.
Λένε ότι ο Καλλικράτης χρειαζόταν για να γίνουν οικονομίες. Μα, ας έκαναν τους αντιδημάρχους και Προέδρους κλπ. άμισθους εντελώς. Γιατί χρειαζόταν να παίρνουν όλοι αυτοί μισθούς και έξοδα παράστασης; Αντί να μπαίνουν στις θέσεις αυτές οι αξιότεροι έμπαιναν όλοι με τη σειρά τους για να έχουν όλοι πρόσβαση στα έξοδα κίνησης. Χωρίς μισθό, όταν το αξίωμα θα σήμαινε προσφορά και μόνον να δούμε αν θα συνωστίζονταν τόσοι πολλοί στην αναμονή γι αυτές τις θέσεις. Και με άμισθα τα στελέχη των δήμων η οικονομία θα ήταν πολλαπλάσια από αυτή που δήθεν πετυχαίνουν τώρα.
Λένε πως θα είναι ισχυροί οι δήμοι. Τι θα πει ισχυροί; Θα πει ανεξέλεγκτοι όπως ισχυρά είναι τα υπουργεία όπου όποιος υπουργός θέλει κάνει ό,τι θέλει, όπως ισχυρός είναι ο ΟΣΕ, ισχυρά τα ΕΛΤΑ και πάει λέγοντας.
Λένε πως θα καταργήσουν την διαφθορά. Δηλαδή μας δουλεύουν κανονικά. Ακόμα κι αν καταργηθεί μια διαφθορά ψιλικατζήδων θα αντικατασταθεί άμεσα από μια διαφθορά επαγγελματιών που θα παίζουν με τα μεγάλα νούμερα. Αν καταργηθεί η διαφθορά δεν θα γίνει με την συγκέντρωση της εξουσίας αλλά με τον αποτελεσματικό έλεγχός τους. Ας επεκτεινόταν ο έλεγχος των επιθεωρητών δημόσιας διοίκησης, του ελεγκτικού συνεδρίου κλπ. κι ας βρισκόταν κι ένας τρόπος να ελεγχθούν οι ελέγχοντες. Δεν καταργείται η διαφθορά με την κατάργηση των μικρών δήμων.
Αντί να γίνει ανθρώπινη η Αθήνα σπάζοντας το τερατούργημα του δήμου Αθηναίων σε 20 μικρότερους δήμους και τον Πειραιά σε καμιά 10-ριά και το Κερατσίνι σε δήμο Αμφιάλης, Δήμο Ταμπουρίων και Δήμο Χαραυγής μας ενώνουν κι εμάς στο ακόμη μεγαλύτερο τερατούργημα του Δήμου Κερατσινίου-Δραπετσώνας.
Κρίμα. Κρίμα για τον πολίτη, κρίμα για τη Δημοκρατία.
.

Παρασκευή 30 Απριλίου 2010

Θα είναι η τελευταία διοίκηση στο Δήμο Δραπετσώνας η σημερινή; Τουλάχιστον αθωώθηκαν οι Πεταβρατζής Τσιλάβης κλπ αδίκως καταδικαστέντες πρωτόδικα!

.
Μας σβήσανε από τον χάρτη της αυτοδιοίκησης. Το σχέδιο Καλλικράτης που παρουσίασε χτες ο Ραγκούσης προβλέπει ένα νέο δήμο Κερατσινίου-Δραπετσώνας (προς το παρόν με αυτό το όνομα) και κατάργηση των δύο δήμων του Κερατσινίου και της Δραπετσώνας.
.
Σήμερα στο δημοτικό συμβούλιο έγινε συζήτηση και αποφασίστηκε ομόφωνα να γίνει δημοψήφισμα και άλλες εκδηλώσεις διαμαρτυρίας υπό την καθοδήγηση μιας διαπαραταξιακής επιτροπής. Για να παίξουμε τις τελευταίες λίγες μας πιθανότητες να ανατραπεί η απόφαση στο σημείο που μας αφορά (και σε καμιά δεκαριά άλλες μαζί) και να μείνουμε ανεξάρτητοι και ωραίοι! Ούτε 10% δεν είναι αυτές οι πιθανότητες.
.
Πρόεδρος του ΔΣ ήταν ο Πεταβρατζής. Ο οποίος δικαιώθηκε (και μαζί του και ο Τσιλάβης και οι λοιποί 7-8 πρωτοδίκως καταδικασθέντες) από το εφετείο πανηγυρικά. Ήταν μια δικαίωση καθώς η κατηγορία ήταν γελοία και η πορωτόδικη καταδίκη απρόσμενη και σχεδόν ανεξήγητη. Είχε όμως παράξει αποτελέσματα πολύ δυσάρεστα για Τσιλάβη και Πεταβρατζή (τουλάχιστον) που είχαν τεθεί τους τελευταίους μήνες σε αργία. Τώρ αποκαταστάθηκε η τάξη και η δικαιοσύνη.
.

Τετάρτη 21 Απριλίου 2010

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΓΙΑ ΤΟΝ "ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗ"

.
Δραπετσώνα 20 Μαρτίου 2010
.
Η Πρώτη Κίνηση αγωνίστηκε και συνεχίζει να αγωνίζεται για την διατήρηση της διοικητικής αυτοτέλειας της Δραπετσώνας και την μη ενσωμάτωσής της σε άλλο γειτονικό δήμο.
Υπάρχουν πολλά ιστορικά και κοινωνικά επιχειρήματα για να στηριχτεί η άποψή μας, κυριότερο όμως επιχείρημα είναι η ανάγκη της πόλης να μπορεί να φροντίζει μόνη της για τον προσφυγικό και εργατικό πληθυσμό της, με τις μειονότητες και τα χαμηλά εισοδήματα και τα πολλά ανοιχτά ζητήματα και προβλήματα
Όλες οι πολιτικές δυνάμεις της Δραπετσώνας, ενωμένες μπροστά στον κίνδυνο που μας απειλεί, πρέπει να σταθούν αντάξιες των παραδόσεων και, παραμερίζοντας συγκυριακές διαφωνίες, να αγωνιστούν δίπλα η μία στην άλλη για το κοινό καλό της πόλης και των δημοτών, κατοίκων της.
Καλούμε όλο τον λαό και του εκπροσώπους του να κινητοποιηθούν με κάθε τρόπο για να αποτρέψουν τα σχέδια που μας θέλουν τελειωμένους. Και σε κάθε περίπτωση να σφυρηλατήσουν την ενότητα που θα την χρειαστούμε είτε καταφέρουμε να διατηρήσουμε την ανεξαρτησία μας είτε όχι.
.
ΠΡΩΤΗ ΚΙΝΗΣΗ
Γιώργος Τσιρίδης

Τετάρτη 14 Απριλίου 2010

Συγκέντρωση υπέρ της διοικητικής αυτοτέλειας της Δραπετσώνας.

Συγκέντρωση Ανεξαρτησίας: Καλή αλλά ... θα θέλαμε καλύτερη!
.
Μια καλή συγκέντρωση έγινε με πρωτοβουλία της δημοτικής αρχής χτες Τρίτη 13 Απριλίου για να διαδηλωθεί η διάθεση της Δραπετσώνας να παραμείνει ανεξάρτητη και να μη συνενωθεί με το Κερατσίνι (ούτε τον Πειραιά εννοείται).
.
Μίλησε ο Δήμαρχος, μίλησαν και η Ευγενία Μπαρμπαγιάννη και η Ξένια Φωτίου και είπαν τα επιχειρήματα υπέρ της ανεξαρτησίας. Χαιρετισμό και μάλιστα με επιχειρήματα υπέρ της αυτοτέλειας του δήμου έστειλε ο Μητροπολίτης Πειραιά.
.
Ήταν μια μεγάλη συγκέντρωση αλλά εμείς τη θέλαμε πιο μεγάλη καθώς το θέμα που τίθεται είναι "ύπαρξη ή ανυπαρξία" και θα έπρεπε να συγκινεί πεισσότερους δημότες.
.
Την επόμενη φορά που θα γίνει συγκέντρωση (μακάρι να μη χρειαστεί) θα πρέπει να είναι απόφαση ολόκληρου του δημοτικού συμβουλίου και να μιλήσουν όλες οι παρατάξεις.
Το θέμα ξεπερνά τις εσωκομματικές διαφορές και πρέπει να το αντιμετωπίσουν όλοι ενωμένοι.

Δευτέρα 5 Απριλίου 2010

Θα τη φάνε την καημένη τη Δραπετσωνούλα!!!

.
Δεν είναι τόσο που οι χάρτες του Ραγκούση που κυκλοφόρησαν προχτές στο "ΕΘΝΟΣ" την ενώνουν με το Κερατσίνι, είναι που όλοι δείχνουν να το έχουν αποδεχτεί.
Η καημένη η Δραπετσώνα -υπό αυτές τις συνθήκες- δεν θα αντέξει.
60 χρόνια μετά την απελευθέρωσή της από τον Πειραιά, τώρα θα την ενσωματώσουν στο Κερατσίνι. Να δούμε πόσα χρόνια θα κάνει για να ελευθερωθεί και πάλι...!
.
Πάντως μια προσπάθεια ακόμα θα γίνει. Ακόμα κι αν δεν σταθεί αρκετή, ωστόσο θα είναι μια υποθήκη για το μέλλον που φαίνεται σκοτεινό.
.
Την Τρίτη 13 ή Πέμπτη 15 Απριλίου οργανώνεται από τον Δήμο μεγάλη διαμαρτυρία για αυτή τη συνένωση. Δεν ξέρω αν θα είναι όλες οι παρατάξεις εκεί, ίσως υπάρχει ένα πρόβλημα συνεννόησης. Πάντως, όποιοι κι αν είναι οι διοργανωτές, οποιασδήποτε συγκέντρωσης καλό θα είναι να είμαστε όλοι εκεί.
Να διαδηλώσουμε τη διαμαρτυρία μας και να οργανωθούμε ώστε κι αν ακόμα μας "συνενώσουν" με το ζόρι, τουλάχιστον να ξεκινήσει η αντίσταση άμεσα και να μπει το αίτημα της νέας ανεξαρτησίας γρήγορα.

Δευτέρα 29 Μαρτίου 2010

Είπε ο Τρισέ τον Νοέμβρη ότι δεν θα δέχεται ελληνικά ομόλογα το 2011 κι άρχισε η κρίση. Είπε ο Τρισέ πριν 3 μέρες ότι θα τα δέχεται και τελείωσε!!!

.
Είναι βέβαιο ότι δεν μας δουλεύουν;
.
ΕΡΩΤΗΣΗ ΚΡΙΣΕΩΣ 1η:
Όταν ο Τρισέ είπε ότι δεν θα δέχεται η Κεντρική τράπεζα ελληνικά ομόλογα το 2011 το είπε μόνος του ή κατόπιν συνεννόησης με τους Μέρκελ και Σαρκοζί;
Και τώρα που είπε ότι, εντάξει, θα τα δέχεται και το 2011 το είπε μόνος του ή σε συνεννόηση με Μέρκελ και Σαρκοζί;

Όσοι απαντήσουν "ΜΟΝΟΣ ΤΟΥ" συνεχίζουν τη συζήτηση σε άλλο μπλογκ. Όσοι σκέφτονται ότι "ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ, ΣΥΝΕΝΝΟΗΜΕΝΟΙ ΗΤΑΝΕ" συνεχίζουν στην ερώτηση Νο 2:
.
ΕΡΩΤΗΣΗ ΚΡΙΣΕΩΣ 2η:
Όταν συνεννοήθηκαν να ξεκινήσουν την κρίση και να ξεπατώσουν την Ελλάδα και τον πρωθυπουργό της, το έκαναν εν ψυχρώ ή μήπως τους είχε τσατίσει ο Παπανδρέου με τις συνεχείς ομιλίες του στα φόρουμ της σοσιαλιστικής διεθνούς ότι η Ελλάδα θα ξεπεράσει την παγκόσμια κρίση με συνταγή σοσιαλιστική της πράσινης ανάπτυξης και όχι με την περιοριστική πολιτική του νεοφιλελευθερισμού;
Δηλαδή τους τη βάρεσε ξαφνικά η Ελλάδα ή μήπως τους τη βάρεσε ο πρωθυπουργός της που ήθελε με τα δικά τους λεφτά (δανεικά) να φτιάξει ένα μοντέλο ανάπτυξης που θα ξεφτίλιζε τις δικές τους συνταγές; Μήπως ενοχλήθηκαν που ο Παπανδρέου, ενώ δεν είναι πιο έξυπνος από αυτούς πήγε να τους πιάσει κώτσους και να τους τρίψει με τα δικά τους λεφτά στη μούρη τις αποδείξεις ότι έχουν άδικο να θέλουν περιοριστική πολιτική;
Όσοι απαντήσουν ότι δεν τους τσάτισε ο Παπανδρέου και το έκαναν εν ψυχρώ, ας προχωρήσουν σε άλλο μπλογκ.

Όσοι θεωρούν ότι αυτή η εκδοχή, δηλαδή να εκνευρίστηκαν από τον Πρόεδρο της σοσιαλιστικής διεθνούς που ήθελε να τους τρίψει στη μούρη τη συνταγή του χρησιμοποιώντας τα δικά τους λεφτά, συνεχίζουν στην ερώτηση κρίσεως Νο3.
.
ΕΡΩΤΗΣΗ κρίσεως 3η:
αύριο η συνέχεια!

Πέμπτη 25 Μαρτίου 2010

Από τους "ΓΙΑΤΡΟΥΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ" τρόφιμα για τους άπορους της Δραπετσώνας

.
Σχεδόν 2.000 κιλά έφτασαν τα τρόφιμα που έφεραν οι "Γιατροί του κόσμου" στη Δραπετσώνα για άπορες και φτωχές οικογένειες της περιοχής μας. Το υλικό πήγε στον Δήμο και από εκεί θα μοιραστεί με βάση καταλόγους των κοινωνικών υπηρεσιών.
Μεσολάβησαν γι αυτή την προσπάθεια η Ειρήνη Μαρούπα -υποψήφια βουλευτίνα του ΠαΣοΚ- και ο Γ.Τσιρίδης. Από τους "Γιατρούς του Κόσμου" ενδιαφέρθηκε ο παλιός Δραπετσωνίτης Νικόλαος Φουντούκος που προσφέρει στους "Γιατρούς" τις εθελοντικές του υπηρεσίες.

Από τα ευτράπελα του παρασκηνίου: Λόγω της ώρας και ενός αιφνιδιασμού του δήμου τη στιγμή της μεταφοράς των τροφίμων δεν υπήρχαν εργάτες να πραγματοποιήσουν το ξεκουβάλημα. Έτσι η αντιδήμαρχος κ. Φωτίου, η υποψήφια βουλευτίνα Ε. Μαρούπα, ο γνωστός δικηγόρος Β.Ταουξής καθώς και ο Γ.Τσιρίδης ξακουβάλησαν τα τρόφιμα από το φορτηγό των γιατρών του κόσμου στο ΚΕΠΑΦΟΔ. Το σχετικό φωτογραφικό υλικό απεικονίζει αυτό το χάπενινγκ που -κατά ομολογία όλως όσοι μετείχαν- ήταν μια εξαιρετική στιγμή!!


Ξένια Φωτίου αντιδήμαρχος, επί το έργον


Βασίλης Ταουξής, εκτελούνται μεταφοραί


Προπόνηση υποψήφιας βουλευτή στο κουβάλημα των αναγκών των πολιτών

Να σημειωθεί ότι οι "Γιατροί του Κόσμου" που μεταφυτεύτηκαν από τη Γαλλία στην Ελλάδα δια μέσου του Θεόφιλου Ρόζεμπεργκ, γιατρού χειρούργου που είναι κι αυτός τέκνο της Δραπετσώνας. Συγκεκριμένα ο παπούς του και συνονόματος Θεόφιλος Ρόζεμπεργκ (1896-1974) ήρθε από την Μικρασία στη Δραπετσώνα το 1922 και διατήρησε Ιατρείο όπου δεχόταν απόρους και φτωχούς Δραπετσωνίτες δωρεάν στον Άγιο Διονύσιο. Είχε γεννηθεί στην Κωνσταντινούπολη και στο διάστημα 1919-22 είχε βρεθεί στα Άδανα με τον Ελληνικό Στρατό, από όπου ήρθε στη Δραπετσώνα με την Μικρασιατική καταστροφή.

Τετάρτη 17 Μαρτίου 2010

Το παλεύει η Δραπετσώνα, επιμένει σκληρά ο Ραγκούσης

.
Ο Ραγκούσης μιλούσε χτες στην τηλεόραση με τέτοιο ΑΠΟΛΥΤΟ ΥΦΟΣ που δεν σηκώνει αντιρρήσεις που δεν άφηνε καμιά ελπίδα ότι θα μείνει η Δραπετσώνα αυτοτελής δήμος. Είναι αποφασισμένος να κάνει τα δικά του, να μην ακολουθήσει κανένα, άρα ούτε και την ΚΕΔΚΕ που στη δική της μελέτη για το χωροταξικό των νέων δήμων αφήνει τη Δραπετσώνα ελεύθερη και ανεξάρτητη.
.
Κι ο Δήμος βέβαια δεν κάθεται με σταυρωμένα τα χέρια. Ο Δήμος πήρε ομόφωνες αποφάσεις εναντίον κάθε συνένωσης και η Διοίκηση κυκλοφόρησε ενημερωτική ανακοίνωση του δημάρχου ενώ συγκεντρώνει ένα μεγάλο πλήθος υπογραφών από τους Δραπετσωνίτες. Η ΤΟ ΠαΣοΚ έχει κυκλοφορήσει σχετική ανακοίνωση υπέρ της ανεξαρτησίας της πόλης από τους γείτονες Κερατσινιώτες, έβγαλε και πανό και έκανε και μια συγκέντρωση (όχι και τόσο πετυχημένη αυτή).
Ο Δήμος και το δημοτικό συμβούλιο θα διοργανώσουν μια μεγάλη συγκέντρωση σε ανοιχτό χώρο για να στείλουν προς τα πάνω ηχηρό μήνυμα. Το έχουν πει αλλά δεν το έχουν αποφασίσει ακόμα. Σύντομα όμως θα το οργανώσουν ενώ ο Δήμος συνεχίζει τη συλλογή υπογραφών.
.
Θα είναι χαζομάρα του ΠαΣοΚ να προκαλέσει τόση φασαρία με τόσο μικρά αποτελέσματα αλλά κανείς δεν μπορεί να αποκλείσει ότι θα κινηθεί έτσι. Με τα μέτρα που αναγκάστηκε να πάρει και όλη την προβληματική του πολιτεία αυτούς τους μερικούς μήνες που είναι κυβέρνηση, είναι σαν ζαλισμένο και χάνει στροφές, δεν είναι επομένως καθόλου βέβαιο ότι μπορεί να εκτιμήσει σωστά και να αντιδράσει με οξυδέρκεια. Αυτός είναι και ο πραγματικός φόβος. Ο Ραγκούσης που μαινόμενος για όσα έχουν συμβεί στο ΠαΣοΚ και στη κυβέρνηση, δεν βλέπει κανένα, δεν ακούει κανένα, δεν μιλάει σε κανένα και βγαίνει μια μέρα στη τηλεόραση σκορπίζοντας απειλές. Ας ελπίσουμε ότι δεν θα την πληρώσει η καημένη η Δραπετσωνούλα....
.
Η φωτογραφία είναι από τη συγκέντρωση της ΤΟ ΠαΣοΚ της Δευτέρας 12/3/10. Παρόντες ήταν και εκπρόσωποι της Νέας Δημοκρατίας και του ΛΑΟΣ καθώς είχαν κληθεί από όλους τους πολιτικούς χώρους, βουλευτές, οργανώσεις και κόσμος.
.

.
Δυστυχώς η συγκέντρωση είχε πολύ λίγο κόσμο και αυτό ήταν ένα εξαιρετικά αρνητικό μήνυμα για τους "επάνω" που μπορεί να θεωρήσουν ότι δεν υπάρχει πραγματικό ενδιαφέρον από τους πολίτες. Θα πρέπει να διορθώσει την κατάσταση ο Δήμος διοργανώνοντας μια πολύ μεγάλη συγκέντρωση.

Παρασκευή 12 Μαρτίου 2010

Συνεχίζονται οι ενέργειες για τη μη συνένωση της Δραπετσώνας με άλλον δήμο

.
Το δημοτικό συμβούλιο έχει πάρει ομόφωνη απόφαση για τη μη συνένωση της Δραπετσώνας με άλλο δήμο.
Υπήρξε και η απειλή ότι αν επιδιωχθεί από το Υπουργείο Εσωτερικών κάτι τέτοιο θα γίνει δημοψήφισμα για την κινητοποίηση του κόσμου.
.
Η δημοτική αρχή κυκλοφόρησε ανακοίνωση με την οποία προτρέπει τους δημότες να συγκεντρώσουν υπογραφές ενάντια σε ένα τέτοιο ενδεχόμενο
Μαζεύτηκαν ήδη κάποιες χιλιάδες υπογραφών από φορείς, σχολεία, εκκλησίες, ΚΑΠΗ κλπ. Η σχετική εκστρατεία θα ενταθεί τις επόμενες μέρες
.
Η ΤΟ ΠαΣοΚ κάνει τη Δευτέρα στις 7μμ. στο δημαρχείο ανοιχτή συγκέντρωση να διαδηλώσει την αντίθεσή της σε ένα τέτοιο ενδεχόμενο.
.
Υπάρχει μια αποφασιστικότητα για κινητοποιήσεις μέχρι τα άκρα. Αν όμως βγει το σχέδιο του Ραγκούση με χάρτες που θα μας ενώνουν με το Κερατσίνι ίσως είναι πια αργά. Θα πρέπει η μεγάλη φασαρία να γίνει τώρα, αυτό το δεκαήμερο το πολύ.
.
Η διοίκηση σκέφτεται να κάνει μια ανοιχτή συγκέντρωση δημοτών. Αυτό θα είναι πολύ θετικό.
.
Ο Τρέχας έρριξε μιαν ιδέα: Να μαζευτούν υπογραφές που να ειδοποιούν τους τοπικούς βουλευτές ότι αν ψηφίσουν κατάργηση της Δραπετσώνας δεν θα ξαναπάρουν σταυρό. Καλή ιδέα!

Κυριακή 14 Φεβρουαρίου 2010

Έργα για τη Δραπετσώνα!

.
Η κυβέρνηση επείγεται να κάνει προτάσεις για το ΕΣΠΑ ώστε να απορροφήσει κοινοτικό χρήμα που είναι και η μόνη περίπτωση χρηματοδότησης κάποια ανάπτυξης.
Ο Ανωμερίτης ανέλαβε σαν ΟΛΠ αλλά και εκπρόσωπος του Πάγκαλου, να μαζέψει τις προτάσεις για τον Πειραιά. Ζήτησε και από τη Δραπετσώνα μια λίστα έργων με κάποια χαρακτηριστικά (όπως να αφορούν σε εισόδους της πόλης κλπ)
Η διοίκηση έφτιαξε μια τέτοια λίστα και την έφερε και στο συμβούλιο για να ψηφιστεί.
Η λίστα των έργων της Δραπετσώνας που είναι έτοιμα ή μισο-έτοιμα για να γίνουν και μπορούν να χρηματοδοτηθούν από το ΕΣΠΑ είναι (σχεδόν όλα, αν ξεχάσαμε κάποιο):
1.- Ανάπλαση της Βιομηχανικής Ζώνης
2.- Διαμόρφωση Ηετιώνειας Πύλης
3.- Διαμόρφωση εισόδου της πόλης στην οδογέφυρα και Αγ. Διονυσίου
4.- Το θεμιστόκλειο
5.- Η διαμόρφωση χώρου μεταξύ περιφερειακού και γκρεμού
6.- Διαμόρφωση εισόδου της πόλης στην Αθανασίου Διάκου (οικόπεδο Μελετόπουλων)
.

Τετάρτη 10 Φεβρουαρίου 2010

Ανεβλήθη η δίκη (έφεση) των Πεταβρατζή, Τσιλάβη, Χατζησταυράκη κλπ. του ΚΕΠΚΥ για 28 Απρίλίου

.
Μια εξέλιξη μάλλον αναμενόμενη σημειώθηκε σήμερα. Πριν ένα τέταρτο της ώρας περίπου (δηλ. στις 9.30π.μ.), το δικαστήριο αποφάσισε την αναβολή της εκδίκασης της έφεσης των μελών του ΚΕΠΚΥ που έχουν καταδικαστεί πρωτόδικα και προσδιόρισε τη νέα δίκη για 28/4. Η αναβολή κρίθηκε επιβεβλημένη λόγω της απεργίας των δικαστικών υπαλλήλων.
Ως γνωστόν τα 10 μέλη της διοίκησης του ΚΕΠΚΥ του 2003 καταδικάστηκαν πρωτόδικα με την κατηγορία της παράβασης καθήκοντος για την (παράνομη,; παράτυπη; μη δικαιολογημένη;) πρόσληψη 10 εργατών καθαριότητας για τις τότε4 ανάγκες του δήμου. Η απόφαση αυτή πάρθηκε από τριμελές εφετείο καθώς ανάμεσα στους κατηγορούμενους ήταν και ένας δικηγόρος (ο Παναγιώτης Χατζησταυράκης). Η εκδίκαση σε δεύτερο βαθμό θα γίνει από πενταμελές εφετείο και αυτό είχε προσδιοριστεί για σήμερα αλλά ανεβλήθη.
Η εκκρεμότητα παραμένει για 2,5 περίπου μήνες ακόμη ενώ το πεδίο της δικαστικής διαμάχης μεταφέρεται τώρα σε τμήμα αναστολών του Αρείου πάγου όπου θα παιχτεί το αν θα παραμείνουν σε αργία ή αν θα επανέλθουν στα καθήκοντά τους ως δημοτικοί σύμβουλοι οι κ.κ. Πεταβρατζής και Τσιλάβης μέχρις ότου γίνει αυτή η δευτεροβάθμια εκδίκαση της 28/4.
Ευχόμαστε καλά ξεμπερδέματα καθώς η κατηγορία δεν είναι επί της ουσίας σοβαρή όμως η καταδίκη είναι και η έφεση θα κρίνει πολλά όχι μόνο στον πολιτικό στίβο αλλά και στην προσωπική ζωή των πρωτοδίκως καταδικασθέντων. Και βεβαίως δεν το αξίζουν κάτι τέτοιο όταν πήραν ή δεν πήραν μια απόφαση χωρίς κανένα δικό τους όφελος παρά μόνο για να μπορέσει να λειτουργήσει σωστά (στις γιορτές Χριστούγενα του 2003 και Πρωτοχρονιά) ο δήμος.

Παρασκευή 5 Φεβρουαρίου 2010

Νέα συνεδρίαση Δ.Σ. για Καλλικράτη

.
Συνεδρίασε και σήμερα εκτάκτως το δημοτικό συμβούλιο της Δραπετσώνας και συζήτησε για το θέμα της συνένωσης της Δραπετσώνας με άλλο δήμο. Φυσικά η απόρριψη είναι κατηγορηματική και ποικίλουν μόνο οι τρόποι αντίδρασης που προτείνονται.
Η Πρώτη Κίνηση ήταν εκεί και κατέθεσε τις απόψεις της δια του Γ.Τσιρίδη. Ήδη είχε καταθέσει και σχετικό ψήφισμα από την προηγούμενη συνεδρίαση. Το ψήφισμα τότε έλεγε:
.
Δηλώνουμε ομόφωνα και κατηγορηματικά την αντίθεσή μας σε κάθε περίπτωση ενσωμάτωσης-συνένωσης της Δραπετσώνας με οποιονδήποτε όμορο δήμο.
Τα επιχειρήματά μας πολλά, ιστορικά και κοινωνικά και κάθε άλλου είδους. Περισσότερο όμως από τα επιχειρήματα, πολλή, μεγάλη, τεράστια είναι η απόφασή μας να αγωνιστούμε για τη διοικητική αυτονομία που με πολύ κόπο και αγώνα οι πατεράδες μας πέτυχαν το 1950.
Με κανένα τρόπο δεν θα καθίσουμε με σταυρωμένα χέρια. Με κινητοποιήσεις αγωνιστικές, ακόμα και δημοψήφισμα αν χρειαστεί, ο λαός της Δραπετσώνας θα τιμήσει το όνομά του και θα αντιταχθεί μέχρι τέλους.
Εμείς θα ζήσουμε κι ας είμαστε φτωχοί!

.
Στη σημερινή συνεδρίαση (χτεσινή αφού είναι 12.30 το βράδυ) τόνισα σαν εκπρόσωπος και επικεφαλής της ΠΡΩΤΗΣ ΚΙΝΗΣΗΣ ότι δεν χρειάζεται και δεν πρέπει να βάζουμε κριτήρια που κατά τη γνώμη μας αφήνουν τη Δραπετσώνα αυτόνομη γιατί άλλοι θα έχουν άλλα κριτήρια και αυτό βοηθά εκείνους που θέλουν να επιβάλουν το δικό τους να πουν ότι του άκουσαν όλου και αποφάσισαν τη μέση δίκαιη λύση.
Αφού θα υπάρξει ένας Προκρούστης, ας είναι η μελέτη του ΙΤΑ που είναι όργανο της ΚΕΔΚΕ και που προβλέπει 380 δήμους, πολύ κοντά στο 370 του Ραγκούση. Το μόνο που πρέπει να κάνουμε εμείς είναι να κάνουμε πιο έντονη την απειλή μας ότι θα υπάρξουν κινητοποιήσεις σοβαρές.
.
Η σχετική απόφαση ελήφθη ομόφωνα
.
Γ.ΤΣΙΡΙΔΗΣ
Επικεφαλής της ΠΡΩΤΗΣ ΚΙΝΗΣΗΣ

Σάββατο 30 Ιανουαρίου 2010

Το ΔΣ πρέπει να πάρει θέση για τον "Καλλικράτη" λέγοντας βροντερό ΟΧΙ σε κάθε περίπτωση συνένωσης της Δραπετσώνας με οποιονδήποτε άλλο δήμο

.
Πριν το συνέδριο της ΚΕΔΚΕ το Δημοτικό Συμβούλιο συνεδρίασε (στις 12 Ιανουαρίου) αλλά δαν πήρε καμιά απόφαση ακριβώς γιατί θα γινόταν το συνέδριο και μπορεί να προέκυπταν νέα δεδομένα. Τώρα πρέπει να συνεδριάσει ξανά και αυτή τη φορά να πάρει και απόφαση που να δείχνει και την αντίθεσή μας αλλά και την αποφασιστικότητά μας να αντιδράσουμε δυνατά αν κάτι δεν παει καλά.
Ανβαμένουμε τη συνεδρίαση μέσα στην επόμενη εβδομάδα.

Παρασκευή 22 Ιανουαρίου 2010

Ο Καποδίστριας 2 έγινε Καλλικράτης και οι πιθανότητες διάσωσης της Δραπετσώνας αυξάνονται!

.
Με τον Καλλικράτη που εξήγγειλε ο Ραγκούσης και το νούμερο 370 που πέταξε στην ομιλία του, αυξήθηκαν οι πιθανότητες παραμονής της Δρεαπετώνας σαν αυτόνομης διοικητικής μονάδας, καθώς το 370 απέχει πολύ λίγο από το 380 της μελέτης του ΙΤΑ του Αυγούστου του 2008 όπου η Δραπετσώνα δεν εθίγετο.
Μετά το συνέδριο μάλιστα της ΚΕΔΚΕ όπου διέκρινα μια υποχωρητικότητα της κυβέρνησης απέναντι στην ΚΕΔΚΕ, οι πιθανότητες αυτές μάλλον αυξήθηκαν. βεβαίως τίποτα δεν έχει κριθεί, αν όμως θα στοιχημάτιζα 50% υπέρ της παραμονής στην αρχή της εξαγγελίας και 60% αργότερα (όταν αποσυνδέθηκε το πλήθος των δήμων από το πλήθος των εκλογικών περιφερειών), τώρα θα έλεγα πως το ποσοστό φτάνει στο 70%. Θα δούμε.
.
Γ.ΤΣΙΡΙΔΗΣ επικεφαλής της ΠΡΩΤΗΣ ΚΙΝΗΣΗΣ (που υπάρχει για το θέμα αυτό)

Τρίτη 5 Ιανουαρίου 2010

Θα συζητηθεί την επόμενη Τρίτη 12/1/10 στο ΔΣ το θέμα του Καποδίστρια 2

.
Η αντιπολίτευση του Δήμου κατέθεσε έγγραφο με το οποίο ζητείται να συγκληθεί δημοτικό συμβούλιο με θέμα τη διενέργεια δημοψηφίσματος για τον Καποδίστρια 2. Εξ όσων γνωρίζουμε η Διοίκηση συμφωνεί να γίνει αυτή η συζήτηση και προσδίόρισε από κοινού με την αντιπολίτευση την επόμενη Τρίτη 12/1/10 για να γίνει η συνεδρίαση.
.
Φυσικά το δημοψήφισμα που ζητά η αντιπολίτευση δεν έχει την έννοια να ρωτήσουμε τον λαό για να μάθουμε τι θέλει... Αυτό θεωρείται αυτονόητο. Η επιβίωση της Δραπετσώνας σαν ανεξάρτητου αυτοδιοικητικού οργανισμού είναι σίγουρα προς το συμφέρον των Δραπετσωνιτών, άσχετα αν η κυβέρνηση πιστεύει πως δια του τρόπου αυτού κάνει μακροπρόθεσμα οικονομία. Ας κάνει οικονομία αλλά όχι εις βάρος της Δραπετσώνας είναι η απάντησή μας. Εν πάση περιπτώσει το δημοψήφισμα θα έχει την έννοια της ενημέρωσης και κινητοποίησης του κόσμου ώστε να καταλάβει η κυβέρνηση ότι μια τέτοια απόπειρα θα έχει κόστος.
.
Συμφωνούμε με το δημοψήφισμα αν και η αλήθεια είναι ότι μέχρι στιγμής δεν έχει υπάρξει επίσημη απειλή για συνένωση της Δραπετσώνας με άλλον δήμο οόποτε το δημοψήφισμα μοιάζει να γίνεται στο κενό. Καλύτερα είναι να υπάρξει απειλή για δημοψήφισμα χωρίς να υπάρξει και δεσμευτική απόφαση στη φάση αυτή. Αν χρειαστεί, κι αν υπάρξει τέτοιο σχέδιο από πλευράς κυβέρνησης (όχι μόνο από δημοσιογραφικές πληροφορίες όπως έοχυμε μέρχι σήμερα) τότε να αποφασιστεί και να γίνει δημοψήφισμα καθώς και κινητοποιήσεις, πορείες στο υπουργείο, διαμαρτυρίες κλπ.
.
Στο συμβούλιο της Τρίτης θα είμαστε εκεί και καλό είναι να βρίσκονται εκεί όλοι.

Πέμπτη 31 Δεκεμβρίου 2009

Η ΔΙΑΤΗΡΗΣΗ ΤΟΥ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΤΟΥ ΤΗΣ ΔΡΑΠΕΤΣΩΝΑΣ ΜΑΣ ΥΠΟΧΡΕΩΝΕΙ ΣΕ ΑΓΩΝΕΣ

.
Είναι γνωστά τα σχέδια που υπάρχουν για την επιβολή μιας διοικητικής μεταρρύθμισης μέσα στο 2010 και η μανία του υπουργού Εσωτερικών κ.ΡΑΓΚΟΥΣΗ να περάσει οπωσδήποτε αυτή την μεταρρύθμιση (Καποδίστριας 2) πάση θυσία. Κανει και κομματικές συσκέψεις προετοιμάζοντας το έδαφος ώστε το ΠαΣοΚ τουλάχιστον να μην αντιδράσει. Νομίζω όμως ότι κάνει λάθος.
.
Το ΠαΣοΚ έχει ένα μεγάλο απόθεμα πολιτικό που προέρχεται από τη μεγάλη νίκη στις εκλογές και την απαξίωση της Νέας Δημοκρατίας. Μπορεί να επιβάλει όποιο μέτρο θέλει. Κάνοντας όμως κάτι τέτοιο εξαντλεί και το πολιτικό απόθεμα. Και το ερώτημα είναι σε ποια μέτρα νομίζει το ΠαΣοΚ πως πρέπει να ξοδευτεί αυτό το απόθεμα; Σε μέτρα οικονομικής πολιτικής και καταπολέμησης της διαφθοράς ή σε μέτρα όπως ο Καποδίστριας (στο Λεκανοπέδιο και τη Θεσσαλονίκη) όπου θα προκληθεί μεγάλη φθορά;
.
Αν το διακύβευμα άξιζε θα έλεγα ας προχωρήσει και να μη μετρήσει πολιτική φθορά και αντιδράσεις. Όμως είναι βέβαιο ότι αξίζει; Η δημιουργία των μεγάλων δήμων στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη ποια σοβαρή εξοικονόμηση πόρων θα επιφέρει; Ναι, θα δυσκολέψει το ρουσφέτι και κάποιοι μισθοί διοίκησης θα εξαλειφθούν, όμως το ουσιαστικό μειονέκτημα για τον Πολίτη και κέρδος γις την εξουσία θα είναι ότι πλέον όλα θα κανονίζονται από τα κομματικά επιτελεία καθώς το σύστημα δεν θα επιτρέπει ανταρσίες και ανεξάρτητες υποψηφιότητες και πολιτικές.
.
Η Νέα Δημοκρατία θα αντιδράσει. Ας έχει πει "ναι" στον Καποδίστρια. Τώρα θα συνδέσει τη μεταρρύθμιση με το εκλογικό σύστημα στο οποίο έχει ήδη πει "όχι" και θα αρνηθεί και τον Καποδίστρια. Το ΚΚΕ έχει ήδη τοποθετηθεί κεντρικά αρνητικά και ο ΣΥΝ θα αντιδράσει ούτως ή άλλως ό,τι κι αν έκανε το ΠαΣοΚ. Άρα .... θα είναι όλοι απέναντι και σύμμαχοι με ένα σωρό δημάρχους, συμβούλους και μέλη του ΠαΣοΚ που θα φωνάζουν όλοι μαζί έξω από το Υπουργείο ξοδεύοντας άσκοπα και χωρίς λόγο το πολιτικό απόθεμα υπροχής της Κυβέρνησης.
Θα το καταλάβουν έγκαιρα στην κυβέρνηση; Γιατί αν ξεκινήσουν δύσκολα θα κάνουν πίσω. Τελευταία ευκαιρία για "καμπανάκι" το συνέδριο της ΚΕΔΚΕ. Ας δουν αντιδράσεις και ας μετρήσουν καλύτερα τα πράγματα.
.
Για τη Δραπετσώνα η μεταρρύθμιση προβλέπει ότι η Δραπετσώνα θα ενταχθεί σε ένα Δήμο μαζί με τον Πειραιά και τον Ρέντη ή μαζί με το Κερατσίνι και το Πέραμα. Όπως κι αν έχει το πράγμα η αυτονομία της πόλης θα καταργηθεί 60 χρόνια μετά την κατάκτησή της με αγώνες,
.
Ο Δήμος θα πρέπει σύσσωμος να αντιδράσει. Και το δημοτικό συμβούλιο θα πρέπει να μπει μπροστά σε αυτή την προσπάθεια, με τη Διοίκηση μάλιστα του Δήμου επικεφαλής. Ο,τιδήποτε άλλο θα είναι προδοσία.
.
Γ.ΤΣΙΡΙΔΗΣ

Σάββατο 26 Δεκεμβρίου 2009

Καλή χρονιά το 2010, και ευχόμαστε η Δραπετσώνα να μην εκλείψει από τον χάρτη των ανεξάρτητων αυτοδιοικούμενων οργανισμών!

.
Καλή χρονιά ευχόμαστε για το 2010 που -καλώς εχνόντων των πραγμάτων- θα είναι και έτος δημοτικών εκλογών. Με την αίρεση πάντα της ανατροπής της κατάστασης λόγω Καποδίστρια 2 (διοικητικής μεταρρύθμισης), στις εκλογές του Νοέμβρη η ΠΡΩΤΗ ΚΙΝΗΣΗ θα υποχτηρίξει για δήμαρχο τον Αλέξανδρο Χρυσό. Θα μετέχει στο ψηφοδέλτιο και θα διεκδικήσει να βάλει τη σφραγίδα της στο μέλλον της Δραπετσώνας δια μέσου του συνδυασμού της σημερινής διοίκησης που΄έβγαλε μια πετυχημένη τριετία καιδίνει τα εχέγγυα ότι μπορεί να εργαστεί ακόμη καλύτερα για το καλό της πόλης.
.
Ελπίζουμε να μην έχουμε δράματα στο τέλος της νέας χρονιάς -όταν όλα σχεδόν θα έχουν κριθεί- και η Δραπετσώνα να παραμείνει Δραπετσώνα και να μην μετατραπεί σε ένα τμήμα του δήμου Πειραιά ή του δήμου Κερατσινίου. Παραλάβαμε Δήμο, ας μην παραδώσουμε γειτονιά, θα λέγαμε παραφράζοντας τον Τάσσο Παπαδόπουλο της Κύπρου.

Τετάρτη 23 Δεκεμβρίου 2009

Πέρασε από το Δημοτικό Συμβούλιο η πρόταση για το Θεμιστόκλειο

.
Η πρόταση για το Θεμιστόκλειο πέρεσα χτες από το δημοτικό συμβούλιο Δραπετσώνας και αναμένεται να υλοποιηθεί τους προσεχείς μήνες.
Η εισήγηση προερχόταν από τη Διοίκηση αλλά επιχειρηματολόγησε υπέρ αυτής ο Γ.Τσιρίδης, ως ο ουσιαστικός εισηγητής του θέματος. Θυμίζουμε ότι η πρόταση αυτή κατατέθηκε από την ΠΡΩΤΗ ΚΙΝΗΣΗ και τον Γ.ΤΣΙΡΙΔΗ τρεις φορές (!!!) στη διάρκεια αυτής της θητείας, την 1η φορά στις 26-11-2007 (δηλαδή τον Νοέμβρη του 2007 περισόττερα από 2 χρόνια πριν από σήμερα), την 2η φορά στις 9 Οκτωβείου 2008 και την 3η φορά στις 2 Απριλίου 2009, όλες με αριθμό πρωοτκόλλου και με συνημμένα Σχέδια έτοιμων Αποφάσεων Δ.Σ. έτσι ώστε απλά να χρειάζεται μόνο μια ανάγνωση από μέρους της Διοίκησης και των Δημοτικών Συμβούλων και να έπεται η ψηφοφορία. 2 χρόνια μετά την αρχική κατάθεση, το θέμα έφτασε επιτέλους σο Δ.Σ. και εγκρίθηκε ομόφωνα φυσικά.
.
Στην κουβέντα που έγινε δόθηκαν κάποιες πληροφορίες που ήταν φανερό ότι έλειπαν από το σώμα καθώς υπήρχε ακόμα μια εντύπωση πως ίσως και να μην ήταν τελικά εκεί ο Τάφος του Θεμιστοκλή αλλά ένας ... φάρος!! Αυτό δηλαδή που με γκαιμπελίστικο τρόπο προσπάθησαν να περάσουν τα Λιπάσματα στα 90 χρόνια λειτουργίας τους, ότι εκεί δεν είναι αρχαιολογικός χώρος αλλά ένας πρώην φάρος, έχει ακόμα ακροατές. Από που κι ως που φάρος εκεί;;; Και ποιος τον έφτιαξε; Οι Βενετοί ή οι Εγγλέζοι; Ανοησίες και τρομερές ψευτιές που δυστυχώς όταν διοχετεύονται επί τόσα χρόνια μπορεί και να έχουν πέραση ακόμα και σήμερα.
.
Η πρόταση πέρασε, η Διοίκηση το έχει ήδη βάλει σαν τίτλο στο Τεχνικό Πρόγραμμα και στον Προϋπολογισμό και θα πρέπει σύντομα να έρθει στην Δημαρχιακή η εισήγηση για την ανάθεση με διαγωνισμό.
.
Εννοείται ότι σαν Πρώτη Κίνηση και σαν Γ.Τσιρίδης θα παρακολουθούμε το θέμα και θα ενημερώνουμε για ό,τι χρειαστεί.
.

Τετάρτη 16 Δεκεμβρίου 2009

Κοινή Συγκέντρωση Χρυσού-Τσιρίδη χτες στο Δημαρχείο

.
Xτες βράδυ Δευτέρα 14/12/09 στο Δημαρχείο πραγματοποιήθηκε η κοινή συγκέντρωση Χρυσού-Τσιρίδη για να αναγγελθεί η κοινή πορεία της παράταξης της Διοίκησης με την παράταξη της Πρώτης Κίνησης. Επικεφαλής υποψήφιος δήμαρχος για το 2010 ο σημερινός δήμαρχος Αλ.Χρυσός.
.

Τετάρτη 9 Δεκεμβρίου 2009

ΠΡΟΤΑΣΗ ΓΙΑ ΤΟ "ΑΦΡΟΔΙΣΙΟ" ΣΤΟ ΚΑΣΤΡΑΚΙ

Δραπετσώνα, 9 Δεκεμβρίου 2009

Προς το Δημοτικό Συμβούλιο
Θέμα προς συζήτηση: Το «ΑΦΡΟΔΙΣΙΟ» στο ΚΑΣΤΡΑΚΙ


Κύριε Πρόεδρε, κύριε Δήμαρχε
Αγαπητοί κυρίες και κύριοι δημοτικοί σύμβουλοι


Με την επιστολή μου αυτή θέλω να θέσω το θέμα του ΑΦΡΟΔΙΣΙΟΥ, ενός αρχαίου ναού που υπήρχε στο Καστράκι, ανάμεσα στο Απρόοπτο και την Ηετιώνεια Πύλη, στη θέση όπου ο Δήμος έχει ξεκινήσει από το 1996 μιαν Ανάπλαση που καθυστερεί.
Στη θέση αυτή υπήρχε στην Αρχαιότητα ένας ναός, το Αφροδίσιο.
Για την επιβεβαίωση αυτής της θέσης αναφέρω τα εξής:
Στο Κονώνειο τείχος, στην Ηετιώνεια Πύλη, βρέθηκαν δύο επιγραφές που τις αναφέρει στο βιβλίο του ο γνωστός Έφορος της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας Πειραιά κ. Σταϊχάουερ στο βιβλίο του. Οι επιγραφές αυτές γράφουν τα εξής:
1η:
«ΕΠ’ ΕΥΒΟΥΛΙΔΟ ΑΡΧΟΝΤΟΣ ΑΠΌ ΤΟ ΣΗΜΕΙΟ ΑΡΞΑΜΕΝΟΝ ΜΕΧΡΙ ΤΟ ΜΕΤΩΠΟ ΤΩΝ ΠΥΛΩΝ ΤΩΝ ΚΑΤΆ ΤΟ ΑΦΡΟΔΙΣΙΟΝ ΕΠΙ ΔΕΞΙΑ ΕΞΙΟΝΤΙ Γ[Η]ΗΗΓ[Δ]ΔΔΔΔ ΜΙΣΘΩΤΗΣ ΔΗΜΟΣΘΕΝΗΣ ΒΟΙΩΤΙΟΣ ΑΥΤΉ ΠΡΟΣΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΛΙΘΩΝ»
2η:
«ΕΠΙ ΔΙΟΦΑΝΤΟ ΑΡΧΟΝΤΟΣ ΣΚΙΡΟΦΟΡΙΩΝΟΣ ΜΗΝΟΣ ΕΣ ΤΑ ΚΑΤ’ ΗΜΕΡΑΝ ΕΡΓΑ ΖΕΥΓΕΣΙ ΤΟΥΣ ΛΙΘΟΥΣ ΑΓΟΥΣΙ ΜΙΣΘΟΣ/ ΗΓ[Δ] Δ/ΣΙΔΗΡΙΩΝ ΜΙΣΘΟΣ Γ[Δ]»


Στην 1η επιγραφή αναφέρεται σαφώς ότι εκτελέστηκαν κάποιες εργασίες –κατασκευές (επισκευές πιθανώς) που έγιναν στο τείχος κοντά στο Αφροδίσιο.
Με βάση αυτό το απ’ ευθείας ανασκαφικό εύρημα αλλά και από περιγραφές αυτόπτων μαρτύρων περιηγητών της αρχαίας εποχής, γνωρίζουμε ότι δίπλα στην Ηετιώνεια Πύλη βρισκόταν το Ιερό της Αφροδίτης, το Αφροδίσιο.
Αναφορές στο Αφροδίσιο γίνονται στον Αριστοφάνη (στο έργο του «Ειρήνη»), στον Παυσανία κλπ. Οι αναφορές των αρχαίων αποδίδουν την ίδρυση του Αφροδίσιου είτε στον Θεμιστοκλή για την νίκη στη Σαλαμίνα, είτε στον Κόνωνα για τη νίκη του στην Κνίδο (στα παράλια της Μικράς Ασίας) όπου υπήρχε περίφημος ναός της Αφροδίτης. Πιθανό είναι να προϋπήρχε ναός της Αφροδίτης που ενισχύθηκε με αφορμή αυτές τις νίκες.
Πάντως δεν βρέθηκε κανένα θεμέλιο του ναού ως τώρα πράγμα που δείχνει ότι οι καταστροφείς του (στους πρώτους τέσσερις μΧ αιώνες) το εκθεμελίωσαν για να το κάνουν να μην φαίνεται καν η ύπαρξή του. Κάποια πιθανά ερείπια που έχουν απομείνει τα σημειώνει ο κ. Σταϊχάουερ που έκανε την ανασκαφή της Ηετιώνειας Πύλης.
Η μη ύπαρξη βαριών κατασκευών πάντως ενισχύεται από το γεγονός ότι τα Ιερά της Αφροδίτης ήταν συνήθως κήποι. Αν είναι έτσι, τότε η περιοχή αυτή της σημερινής Δραπετσώνας θα πρέπει να ήταν τότε ένας παράδεισος. Τα Αφροδίσια ήταν τόποι ιεροί που χρησίμευαν και για θεραπευτικούς σκοπούς για όσους δεν μπορούσαν να βρεθούν σε πραγματικά φημισμένους χώρους όπως οι Δελφοί, η Σαμοθράκη κλπ. Και το τοπίο μέσα και γύρω από τον Ναό ήταν πάντα φροντισμένο ώστε να είναι θαυμάσιο και να βοηθά στους προσερχόμενους να ηρεμήσουν και να βρεθούν κοντά στους θεούς, δηλαδή τη φύση.
Με την επιβλητική Ηετιώνεια Πύλη, τους μεγαλοπρεπείς τύμβους και τραπεζώνες (τάφους- μνημεία ηρώων) ερείπια των οποίων υπήρχαν διάσπαρτα μέχρι πρόσφατα σε όλη την περιοχή, και με το λιμάνι από τη μια και τα στενά της Σαλαμίνας από την άλλη, η Δραπετσώνα πρέπει να ήταν μια υπέροχη πόλη-τοποθεσία στην αρχαιότητα
Ωστόσο οι καταστροφές των Σύλλα, Αλάρχιχου κλπ. συμπληρωμένες από τη δράση των Τούρκων και του ΟΛΠ στη συνέχεια, εξαφάνισαν το Αφροδίσιο.
Στα νεώτερα χρόνια, όπως χάθηκαν τα ερείπια και απομεινάρια των τύμβων που υπήρχαν στην περιοχή γύρω από το Καστράκι και τη γέφυρα Αγίου Διονυσίου, έτσι χάθηκαν και τα ερείπια του Αφροδίσιου. Διαδοχικές επεμβάσεις στον χώρο δίπλα στην Ηετιώνεια Πύλη, δηλαδή στον χώρο που σήμερα αξιοποιείται από τον Δήμο σαν χώρος πρασίνου, επεμβάσεις που βεβαίως έγιναν ΠΡΙΝ πάρει ο Δήμος τον χώρο από τον ΟΛΠ, κάλυψαν τα ίχνη του σπουδαίου αρχαίου ναού.
Η πρώτη εκσκαφή έγινε πριν τον Πόλεμο προκειμένου να φτιαχτεί ο σιδηροδρομικός σταθμός Λαρίσης αλλά και για το λιμάνι. Εκεί που είναι τώρα οι γραμμές ήταν πιθανότατα το Αφροδίσιο.
Ό,τι απέμεινε, θαμμένο στη γη, το κατέστρεψε η δεύτερη εκσκαφή που έγινε το 1988-89 από τον ΟΛΠ για τη δημιουργία ενός σούπερ μάρκετ των εργαζομένων του και άλλες εγκαταστάσεις. Η αρχαιολογική υπηρεσία έδωσε τότε την άδεια στον ΟΛΠ για την εκσκαφή και αυτό μας κάνει να πιστεύουμε ότι η μεγάλη καταστροφή πρέπει να είχε ήδη συντελεστεί κατά την εκσκαφή του ΟΣΕ ή κατά τις εκσκαφές του ΟΛΠ πριν τον Παγκόσμιο Πόλεμο. Το ίδιο το Κράτος δια μέσου των οργανισμών του κατέστρεψε την ιερή αρχαία κληρονομιά.
Θυμίζω ότι ο αείμνηστος Γιώργος Μαρκόπουλος είχε θέσει το 1997 το θέμα του Αφροδίσιου όταν ο Δήμος είχε πάρει το Καστράκι από τον ΟΛΠ, προσπάθησε μάλιστα να αναζητήσει αρχαία ευρήματα εκεί για να προκαλέσει το ενδιαφέρον της αρχαιολογικής υπηρεσίας. Δυστυχώς όμως δεν είχε βρει παρά σύγχρονες τσιμεντένιες κολώνες καθώς τα όποια αρχαιολογικά απομεινάρια είχαν ήδη εξαφανιστεί με την ολοσχερή ανασκαφή του ΟΛΠ του 1988-89.
Σήμερα δεν μπορεί πια να γίνει πλήρης αποκατάσταση του Αφροδίσιου. Μπορεί όμως να δημιουργηθεί ένα μνημείο στον χώρο αυτό που να δείχνει το «που και το πώς» για αυτό το σπουδαίο ιερό της αρχαιότητας.
.
ΠΡΟΤΑΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΔΕΙΞΗ
Μέσα στον χώρο που προορίζεται για πράσινο και αναψυχή μπορεί να γίνει μια μικρή μουσειακή αναπαράσταση του Αρχαίου Ναού. Γνωρίζουμε πως έμοιαζε πολύ με το Αφροδίσιο της Κνίδου και έτσι μπορούμε να έχουμε μιαν αναπαράσταση σε σχέδια ή μια τρισδιάστατη εικόνα και είναι θετικό το γεγονός ότι αυτή η αναπαράσταση μπορεί να εγκατασταθεί στον χώρο που μετατρέπεται από τον Δήμο σε πάρκο αναψυχής και πρασίνου, αφού και στα Αφροδίσια της αρχαιότητας το χαρακτηριστικό τους ήταν οι κήποι πρασίνου που τα περιέβαλαν.
Σε ένα περίοπτο σημείο, όπου θα φιλοξενηθούν και οι πλάκες (ή αντίγραφά τους) που βρέθηκαν στην Ηετιώνεια, θα διατηρούσαμε τη μνήμη αυτού του σπουδαίου αλλά χαμένου πια αρχαίου ναού και θα δείχναμε στους Δραπετσωνίτες, Πειραιώτες αλλά και επισκέπτες, Έλληνες και Ξένους το τι υπήρχε εκεί και πως περίπου ήταν, μετριάζοντας με τον τρόπο αυτό κάπως την μεγάλη απώλεια.

.
Η πρόταση αυτή γίνεται στο βιβλίο που είναι προς έκδοση από την Ένωση Ποντίων και αφορά στην Ιστορία της Δραπετσώνας (σαν οδοιπορικό από τον Πόντο και τη Μικρασία στα χώματα της πόλης μας), και όλο το παραπάνω θα μπορούσε να θεωρηθεί μια προδημοσίευση.
Ωστόσο το ενδιαφέρον μου δεν είναι φιλολογικό. Νιώθω πως πρέπει κάτι να κάνουμε σαν κληρονόμοι ενός χώρου που κάποτε υπήρξε μοναδικός στην ιστορία της ανθρωπότητας και του πολιτισμού. Και σε ό,τι μας αναλογεί, πρέπει νομίζω να δράσουμε με σεβασμό στην ιστορία και στην ιστορική μνήμη. Μάλιστα τώρα που ακούγονται σενάρια για την εξαφάνιση του Δήμου σαν αυτόνομου και αυτοδιοίκητου οργανισμού, νιώθω πως ακόμη περισσότερο πρέπει να ασχοληθούμε με ζητήματα ιστορίας και μνήμης, είτε αρχαίας είτε πιο πρόσφατης.

Προτείνω λοιπόν να συμπεριλάβουμε στην προτεινόμενη απόφαση για την ανάδειξη του μνημείου Θεμιστοκλή και την ανάδειξη του μνημείου του Αφροδίσιου.
Χωρίς να αλλάξουμε προϋπολογισμό και με μια επέκταση του τίτλου της προς ανάθεση προμελέτης για διαμόρφωση του χώρου μπορούμε να προχωρήσουμε καθώς για το αφροδίσιο δεν μπορεί κι ούτε χρειάζεται να γίνει αναφορά στο Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο αφού αυτό έχει ήδη αποφανθεί για τον χώρο ότι δεν περιέχει πια αρχαιολογικά ευρήματα.
Να σημειώσω ότι η επέκταση του τίτλου της προμελέτης έτσι που να περιλαμβάνει και το Αφροδίσιο αντί του Θεμιστόκλειου μόνο, δίνει την ευκαιρία και τη δυνατότητα να αναζητήσουμε χρηματοδότηση από τον ΟΛΠ αφού και ο χώρος τον αφορά αλλά και γιατί ο ΟΛΠ είναι ένας από τους κύριους υπεύθυνους για την εξαφάνιση των ιχνών που είχαν απομείνει μετά τις καταστροφές της αρχαιότητας.
Πιστεύω πως το δημοτικό συμβούλιο θα αποδεχτεί την πρόταση κατά την ημέρα συζήτησης του θέματος του Θεμιστόκλειου για το οποίο εξ άλλου έχει γίνει ήδη σχετική πρόβλεψη στο Τεχνικό Πρόγραμμα και τον Προϋπολογισμό του 2010.
Η παρούσα επιστολή ελπίζω πως θα χρησιμέψει όχι μόνο για την ελαφρά τροποποίηση της αναμενόμενης απόφασης για το Θεμιστόκλειο αλλά και για την ενημέρωσή σας πάνω στο σπουδαίο αυτό ζήτημα της πόλης που όλοι αγαπάμε.

Δραπετσώνα, 9 Δεκεμβρίου 2009

ΓΙΩΡΓΟΣ ΤΣΙΡΙΔΗΣ

Τετάρτη 18 Νοεμβρίου 2009

Θα ασφαλτοστρωθούν σχεδόν όλοι οι δρόμοι της Δραπετσώνας

.
Με χρηματοδότηση από τη Νομαρχία θα ασφαλτοστρωθούν σύντομα όλοι σχεδόν οι δρόμοι της πόλης μας. Συγκεκριμένα η μελέτη της Τεχνικής Υπηρεσίας προβλέπει ασφαλτόστρωση των οδών:
*** Σωκράτους, Τσινέκη, Παπαμάρκου, Πόντου, Μπότσαρη, Παπαρηγοπούλου, Αναλήψεως και 25ης Μαρτίου στη περιοχή Αναλήψεως-Ταμπάκικου
*** Αφάρα (και πάροδος), Σικελιανού, Ερ.Σταυρού, Παλαιολόγου, Δράμας, Ταξιαρχών, Θεοτοκοπούλου, Βενιζέλου και Κ.Παλαμά στη περιοχή Αγίου Παντελεήμονος-Λιπάσματα
*** Ιδρυτών Δήμου, Θησέως, Υπαπαντής, Μπουδούτση, Αγίου Δημητρίου, Τουλουμτζή, και Σπάρτης στη περιοχή Αγίου Διονυσίου
.

Προχώρησαν οι συζητήσεις της Π.Κ. με την παράταξη της Διοίκησης. Σύντομα θα εκδοθεί σχετική ανακοίνωση της Πρώτης Κίνησης

.
Μετά τη Γενική Συνέλευση της Πρώτης Κίνησης της 27/10/2009 και την αντίστοιχη συνεδρίαση της παράταξης της Αναγέννησης-ΑΔΗΚ της 10/11/2009 αναμένεται μια κοινή συνεδρίαση και μια κοινή γενική συνέλευση για να επισημοποιήσουν τις διαφραφόμενες εξελίξεις. Αναμένεται λοιπόν επίσημη ανακοίνωση της Πρώτης Κίνησης σύντομα με την διακύρηξη των προθέσεών της εφ' όσον όλα προχωρήσουν κατ' ευχήν.
.

Τρίτη 10 Νοεμβρίου 2009

Το σχολείο στο οποίο διδάσκω, είναι για 10η περίπου μέρα υπό κατάληψη

.
Το σχολείο στο οποίο είμαι καθηγητής (δεν το αναφέρω γιατί δεν τους αρέσει να βλέπουν το όνομά τους στο διαδίκτυο, είναι πολύ πολύ περασμένης γενιάς προφανώς...) βρίσκεται υπό κατάληψη εδώ και 10 μέρες περίπου. Κάτι ακούγεται πως θα ανοίξει τη Δευτέρα ώστε να γίνει και η γιορτή-αργία του Πολυτεχνείου (την επόμενη Τρίτη είναι 17 Νοέμβρη).
.
Θα έπρεπε κάτι να πούμε γι αυτές τις καταλήψεις. Και θα έπρεπε να τα πούμε σε συνδυασμό και με όσα ακούγονται (τα άκουγα για 2 τουλάχιστον ώρες την κυριακή από κάτι τριαντάρηδες πληροφορικάριους) περί της νέας γενιάς και του χάσματος που την χωρίζει από την παλιά γενιά, των σαρανταπεντεπενηνταπεντάρηδων. Υποτίθεται ότι η διαφορά βρίσκεται στο "μέσον", ίντερνετ, φέϊσμπουκ κλπ. που έχουν κάνει την επικοινωνία τόσο διαφορετική ώστε η παλιά γενιά να μην έχει πια καμιά επαφή με τη νέα, τόσο πολύ μάλιστα που αυτό να συνιστά χάσμα των γενεών ανάλογο με εκείνο του '60 (χίπις, ψυχεδέλεια, κλπ).
.
.
Δεν θα μπω σε λεπτομέρειες, απλά ανοίγω το θέμα. Πρέπει να ορίσουμε το "χάσμα των γενεών" για να μπορούμε να μιλάμε και να καταλαβαινόμαστε, πρέπει να διακρίνουμε ανάμεσα στην επίδραση που έχει το "μέσον" και η τεχνολογία από την επίδραση που εξασκεί η γενική κοινωνική και πολιτική κατάσταση κατάσταση κάθε εποχής, πρέπει να ορίσουμε και τον "κριτή" που θα αποφανθεί για το τι συνιστά χάσμα διακριτό με ασυνέχεια στην εξέλιξη των γενεών και τι συνιστά απλώς σημαντική διαφορά, ακόμη και επιταχυνόμενη, αλλά όχι ασυνέχεια, δηλαδή όχι "χάσμα".
.
Θα ασχληθούμε με αυτά προσεχώς.
.
Στο μεταξύ θα μας απασχολήσει η κατάληψη και το αν αυτή αποτελεί μια αντίδραση αναμενόμενη από τη νεολαία (και συνεπώς υγιή αντίδραση) ή αν αποτελεί απλά μια συνήθεια (δηλαδή μια μόδα και συνεπώς μια περίπου "αρρώσετια" του συστήματος).
.
Πως μπλέκουν η 17 Νοέμβρη, ο Αλέξης Γρηγορόπουλος, οι Πυρήνες της Φωτιάς, οι καταληψίες, ο Παπανδρέου και η οικονομική κρίση, όλα αυτά είναι στοιχεία που μπορούν να συνεκτιμηθούν.
.

Τετάρτη 4 Νοεμβρίου 2009

Μια σοβαρή παράλειψη της διοίκησης. Δεν εφαρμόστηκε ακόμα η απόφαση για περιορισμό στο ύψος των οικοδομών.

.
Η Πρώτη Κίνηση πρότεινε στη Διοίκηση να μειώσει τον συντελεστή δόμησης στη Δραπετσώνα από 2,6 που είναι σήμερα στο 2,0 τουλάχιστον. Η σχετική επιστολή στάλθηκε στο ΔΣ και το ΔΣ πράγματι συζήτησε το θέμα. Εκεί η Διοίκηση πρότεινε να μείνει ο Σ.Δ. ως έχει αλλά να μπει περιορισμός στο ύψος των οικοδομών, παρ' όλο που από την αντιπολίτευση ακούστηκαν προτάσεις για ακόμη μεγαλύτερη μείωση του Σ.Δ. (στο 1,8).
.
Έστω κι έτσι, ο περιορισμός στο ύψος ήταν κάτι θετικό. Όμως ΔΥΣΤΥΧΩΣ ούτε κι αυτό εφαρμόστηκε καθώς η απόφαση πρέπει να υποστηριχτεί από κάποιες ενέργειες για να έχει ισχύ και αυτές οι ενέργειες ΔΕΝ ΕΓΙΝΑΝ. Φταίει η Τεχνική Υπηρεσία; Αν ναι, πρέπει να αναζητηθούν ευθύνες! Και εν πάση περιπτώσει πρέπει το θέμα αυτό να προχωρήσει άμεσα!