Κυριακή 13 Φεβρουαρίου 2011

Αντιπολίτευση: Μια δύσκολη τέχνη!

.
Αναδημοσιεύω βασικά από το προσωπικό μου μπλογκ "Γ.Τσιρίδης" το παρακάτω κείμενο που αφορά τη μείζονα αντιπολίτευση του δήμου δηλαδή τον συνδυασνό "Αναγέννηση". Τα έγραψα εκεί γιατί θεώρησα τις σκέψεις πολύ προσωπικές, όμως ένας διάλογος έτσι κι αλλιώς εκτυλίσσεται μέσα στα πλαίσια του συνδυασμού, οπότε καλύτερα είναι να δημοσιεύσω αυτές τις σκέψεις και στο πολιτικό μπλογκ μου της ΠΡΩΤΗΣ ΚΙΝΗΣΗΣ. Το κείμενο έχει ως εξής:

Τα κείμενα που έγραψα για το πως είδα το δημοτικό συμβούλιο Κερατσινίου-Δραπετσώνας αυτό το λίγο διάστημα που λειτουργεί ο νέος καλλικρατικός δήμος, δημιούργησαν -απ' ότι φαίνεται- πολλές αντιδράσεις. Κάποια μπλογκ έγραψαν, άλλα συγκρατήθηκαν και δεν έγραψαν, πολλές προφορικές γκρίνιες ακούστηκαν και γενικά θεωρήθηκα από κάποιους "προδότης" της παράταξης αφού δεν άσκησα την αναμενόμενη κριτική στη δημοτική αρχή και, μάλιστα, σε κάποιες θέσεις της παράταξης λέγεται πως διαφοροποιήθηκα.

Ας τα δούμε ένα-ένα:

Για τη δημοτική αρχή είπα τη γνώμη μου, ότι δηλαδή στον ένα μήνα τα πάει γενικώς καλά. Είπα κάποιο ψέμμα; Οι άνθρωποι είναι κατά πλειοψηφία καινούριοι, έχουν όρεξη, είναι δεμένοι καθώς όλοι βρέθηκαν σε θέσεις που δεν είχαν ονειρευτεί στο παρελθόν, εκφράζονται και εκπροσωπούνται από τον επικεφαλής τους ικανοποιητικά, προοπτικές καλές έχουν, γιατί να μην πηγαίνουν καλά; Δεν έχουν έρθει ακόμα τα προβλήματα, οι τριβές, οι δυσαρέσκειες και τα λοιπά γνωρίσματα της εξουσίας, δεν έχει αρχίσει ακόμα καμιά φθορά, επομένως πάνε καλά. Που είναι το πρόβλημα να το δεχτούμε; Εξ άλλου έτσι θα είμαστε και αξιόπιστοι ώστε αν αύριο αρχίσουν τις στραβές να μπορούμε να βγούμε για να το πούμε. Τι έχουμε να φοβηθούμε παραδεχόμενοι την πραγματικότητα;

Για την μείζονα αντιπολίτευση είπα επίσης ότι πάει καλά και τόνισα μάλιστα ότι είναι το ουσιαστικό εργαστήρι πολιτικής σκέψης στον δήμο, έστω κι αν δεν έχει εκείνη τις πρωτοβουλίες λόγω της θέσης της. Οι διαφωνίες που προέκυψαν σε θέματα όπως ο ΟΛΠ και η αντίδραση του δήμου στα σχέδια για Car Terminal δεν ήταν αρνητικές για την παράταξη, ίσα-ίσα που την γλίτωσαν από το άγος που θα έφερνε αν είχε λειτουργήσει σαν το μακρύ χέρι του ΟΛΠ στον δήμο, κατηγορία που θα περνούσε εύκολα στην κοινωνία δεδομένου ότι εμείς είχαμε το χρίσμα του ΠαΣοΚ. Ο δήμος κέρδισε από την αντιπαράθεσή του με τον ΟΛΠ και εμείς θα ήμασταν εκτός εξελίξεων αν είχαμε μείνει σε μια στείρα αντιπαράθεση, παρά το γεγονός ότι οι προτάσεις μας ήταν σωστές (πρώτα διάλογος και μετά κινητοποιήσεις) και τελικά αυτές επικράτησαν στην πράξη αφού η διοίκηση έκανε διάλογο με τον ΟΛΠ (έστω και υπό την εντελώς τυπική αιγίδα του ΥΕΝ) και κέρδισε από αυτόν τον διάλογο.

Να πως όμως και κάτρι παραπάνω για όσους παρακολουθούν αππό κοντά τα τεκταινόμενα: Στην ουσία δεν θεωρώ ότι εγώ διαφώνησα με την παράταξη αφού και έγκαιρα (πρώτος) κατέθεσα την άποψή μου για κινητοποιήσεις από τη Δευτέρα 31/1 στο δημοτικό συμβούλιο της Παρασκευής (της 28/1/11) και η Ξένια Φωτίου ψήφισε ανάλογες θέσεις εκείνη τη μέρα. Τρεις από την παράταξη ψήφισαν διαφορετικά αλλά η Χρύσα Μυργιαλή (που ήταν ένας εκ των τριών) δέχτηκε ότι έπρεπε να είχαν γίνει άλλοι χειρισμοί. Επομένως το ποια ήταν η πλειοψηφία είναι ζήτημα ερμηνείας. Επίσης στην Επιτροπή Ποιότητας Ζωής όπου εγώ και η Ξένια εκπροσωπούμε τον συνδυασμό, η θέση μας (άρα και της παράταξης) ήταν για "κλιμάκωση του αγώνα" και ίδια με τη θέση της διοίκησης. Επομένως η παράταξη εκφράστηκε και εγώ συμφώνησα με αυτή την έκφραση, δεν ήμουν ακριβώς διαφωνών ούτε καν μειοψηφία.
.
Και κάποια γραπτά μου για τον Λάκη (Λάλο) ενόχλησαν. Ρωτάω όμως τους διαφωνούντες: Ανεξάρτητα από την ουσία της αντιπαράθεσης (για την οποία έγραψα και δεν θέλω να ξαναπώ τα ίδια) ποια είναι η πολιτική μας στόχευση για το μέλλον; Και δεν μιλάω τώρα μόνο για τον Λάλο αλλά και για τη Βάνα Δατσέρη, τον Γιάννη Τσούτσα (του ευχόμαστε και καλή υγεία με την ευκαιρία), τον Αντώνη Τρέχα και άλλους που δεν γνωρίζω καλά προσωπικά αλλά έχω ακούσει για τις καλές -ιστορικά και ανθρώπινα- σχέσεις τους με στελέχη του δικού μας συνδυασμού. Το ότι πήγαν με τον Τζανή έδωσε αναμφισβήτητα τη νίκη στη σημερινή δημοτική αρχή και μάλιστα δημιούργησε τη διαφορά των 11 μονάδων (πήρε και στελέχη του Μελά και καθήλωσε την προηγούμενη δημοτική αρχή στο 21%). Είναι όμως εχθροί μας όλοι αυτοί που τώρα θα τους εκδκηθούμε;

Υπό αυτές τις συνθήκες, ποια πρέπει να είναι η πολιτική μας; Να εκδικηθούμε που δεν ήρθαν μαζί μας ή να συνεχίσουμε να έχουμε μαζί τους ανοιχτό δίαυλο επικοινωνίας;

Υπάρχει στη σκέψη κανενός η ιδεά ότι μόνο η πολιτική προσέγγισης που ενδέχεται σε κάποιο ορατό μέλλον να τους δώσει διέξοδο -αν την χρειαστούν- είναι η μόνη πολιτική που μπορεί να πραγματοποιήσει την ανατροπή του σημερινού σκηνικού;

Θέλουμε περιχαράκωση και στείρα αντιπολίτευση που μπορεί να μας πάει από το 24 στο 14 %;

Θα ρισκάρουμε κρατώντας ανοιχτούς τους διαύλους με ανθρώπους που θα μπορούσαν να δημιουργήσουν (αν υπάρξουν βέβαια συνθήκες κατάλληλες) ρήγματα στη σημερινή δημοτική αρχή;

Αν δεν υπάρξει προσέγγιση και μάλιστα ειλικρινής, δεν έχουμε καμιά ελπίδα, όσο κι αν προσπαθήσουμε να είμαστε η "δύναμη ευθύνης".

Μένω στα δυο ζητήματα (ΟΛΠ και Λάλος) που δημιούργησαν την εντύπωση της διαφωνίας μου με τον συνδυασμό μου. Νομίζω πως είναι και τα δυο θέματα, δείγματα της αλλαγής πορείας που πρέπει να κάνει ο συνδυασμός "Αναγέννηση" αν θέλει κάποτε να παίξει κυριαρχικό ρόλο στα πράγματα του νέου δήμου. Αλλιώς θα πρέπει να περιμένουμε την εξ ουρανού βοήθεια που θα διαλύσει τον συνδυασμό του Τζανή στα εξ ων συνετέθη (για λόγους δικής του εσωτερικής ανικανότητας και κακής πολιτικής) και θα μας δώσει τη νίκη χάρισμα στο πιάτο. Και εμείς θα είμαστε εκεί περιμένοντας για να γευτούμε τον καρπό της δικής τους διάλυσης.

Υπάρχει αυτή η λογική, αλλά δεν την βλέπω να επιβεβαιώνεται από την πραγματικότητα. Και προειδοποιώ:

Δεν τα πάει και τόσο άσχημα όσο κάποιοι φανταζόμασταν ο Τζανής. Αντιθέτως, δείχνει να έχει και ορμή και πολιτική συνοχή. Άρα η πολιτική της αναμονής "του ώριμου φρούτου που οσονούπω θα πέσει" δεν θα λειτουργήσει όσο εύκολα περιμέναν ορισμένοι. Αν υπάρξει διάλυση αυτό θα είναι θέμα του μέλλοντος που δεν φαίνεται τώρα καθόλου πιθανό. Η λογική λέει ότι ο Τζανής θα φτάσει στο τέλος της τετραετίας με θετικό ισοζύγιο και δεν θα πέσει από μόνος του. Επομένως χρειάζεται μια πολύ διαφορετική τακτική από την αντιπολίτευση. Η τακτική αυτή πρέπει να περιλαμβάνει και μια επιθετική πολιτική άλλου τύπου από τον γνωστό "βαράμε παντού και όπου κάτσει". Αν κάποτε συζητήσουμε πολιτικά σαν παράταξη (εννοώ με όλα μας τα μέλη) θα ήταν καλό να υπάρξει ένας σχετικός προβληματισμός. Αλλιώς πάμε (πολιτικά) ως πρόβατα επί σφαγή!

Παρασκευή 11 Φεβρουαρίου 2011

Τα νέα του Περάματος

.
Επειδή τα νέα (παλιά δηλαδή αλλά για μένα νέα και νομίζω νέα και για τους αναγνώστες του μπλογκ) του Περάματος έχουν ενδιαφέρον, ας τα καταγράψουμε.
Στο Πέραμα ΠαΣοκ και ΝΔ (μαζί με ΛΑΟΣ) έχουν ποσοστά γύρω στο 40%.
Στα δημοτικά το ΠαΣοΚ είχε χρισματούχο τον Γλύκα και η ΝΔ είχε χρισματούχο τον Λαγουδάκο
Όμως μέρος του ΠαΣοΚ ήθελα να φάει πάσει θυσία τον Γλύκα (κύριος αντίπαλος Ανωμερίτης) και μέρος της ΝΔ ήθελε πάσει θυσία να φάει τον Λαγουδάκο (που ήταν με τη Ντόρα)
Εκτός όμως από τους κάποιους, τον Γλύκα ήθελε να τον φάει και ο Λαγουδάκος, που ενεθάρρυνε διασπαστικούς συνδυασμούς του ΠαΣοΚ και τον Λαγουδάκο ήθελε να τον φάει και ο Γλύκας που ενεθάρρυνε διασπαστικούς συνδυασμούς της ΝΔ (τον τελικό νικητή των εκλογών)
Το 40% του ΠαΣοΚ πήγε κατά 23% στον Γλύκα και 10% και 7% σε δύο άλλους αντάρτικους ΠαΣοΚικους συνδυασμούς-
Το 40% περίπου της ΝΔ πήγε κατά 19% στον Λαγουδάκο και κατά 24% περίπου στον αντάρτικο συνδυασμό της ΝΔ. Έτσι βέβαια πέρασαν στον β' γύρο ο Γλύκας αδυνατισμένος και ο "αντάρτης" της ΝΔ που κέρδισε και τις εκλογές.
Τώρα, και στο ΠαΣοΚ και στη ΝΔ έχουν γίνει όλοι κουλουβάχατα.
.
Δεν ενώνανε το Πέραμα  με το Κερατσίνι να μας αφήσουνε εμάς ήσυχους!
.

Τετάρτη 9 Φεβρουαρίου 2011

Συζήτηση με τον Κανέλο Λάλο για το νεκροταφείο και τις καταγγελίες που έγιναν στο δημοτικό συμβούλιο.

.

Μια συζήτηση που έκανα σήμερα με τον Κανέλλο Λάλο ο οποίος με κάλεσε σε καφετέρια για να με ενημερώσει σχετικά με το νεκροταφείο, έλυσε κάποιες απορίες που υπήρχαν στον αέρα και καλό είναι τα συμπεράσματά μου να τα πω και στους αναγνώστες που παρακολούθησαν ένα διάλογο γύρω από το νεκροταφείο αλλά αναζητούν και τη συνέχεια αυτής της ιστορίας.
.
Σχετικά με το θέμα του χειρισμού μιας καταγγελίας που είχε γίνει για προηγούμενες διοικήσεις (και ποσό 260.000 ευρώ που αναζητούντο) και για την οποία ο κ. Λάλος κατηγορήθηκε ότι την έθαψε, διαπίστωσα ότι το θέμα εξετάστηκε από την Επιτροπή του άρθρου 141 (με πρόεδρο έναν πρωτοδίκη, εκπρόσωπο της ΤΕΔΚΝΑ κλπ.) και η οποία Επιτροπή κατέληξε να απαλλάξει τους υπό εξέταση πρώην προέδρους του νεκροταφείου από κάθε κατηγορία. Το θέμα έληξε εκεί επομένως δεν το "έθαψε" ο Λάλος.
.
Σχετικά με τα καντήλια, διαπίστωσα ότι ο διαγωνισμός που απέδιδε σημαντικά κέρδη στο νεκροταφείο ακυρώθηκε από την Περιφέρεια που στηρίχτηκε σε απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας. Η απόφαση αυτή είναι κατά τη γνώμη μου διάτρητη και πρέπει να προσβληθεί στην Ολομέλεια αλλά αυτή τη στιγμή είναι εκτελεστή. Τώρα ο καθένας μπορεί να προσφέρει υπηρεσίες ανάμματος καντηλιών στους συγγενείς και δεν θα μπορούσε κανείς να το αποτρέψει. Στο ερώτημα γιατί δεν δημιούργησε το νεκροταφείο δικό του μηχανισμό για τα καντήλια, η απάντηση ήταν ότι η απόφαση της Περιφέρειας έφτασε στο νεκροταφείο το καλοκαίρι και από εκεί και πέρα ξεκινούσαν οι εκλογές, άρα υπήρξε δικαιολογημένη αδράνεια. Το βρίσκω κι εγώ δικαιολογημένο.
.
Σχετικά με κάποια μηχανήματα αυτόματα για καφέ, νερό κλπ.. Ο κ. Λάλος μου είπε ότι έκανε δημοπρασία για να μπορούν να εξυπηρετούνται οι επισκέπτες του χώρου αφού το κυλικείο προσφέρει μόνο καφέ. Η δημοπρασία έβγαλε πλειοδότες οι οποίοι λειτούργησαν αυτά τα μηχανήματα για ένα διάστημα και κατόπιν τα παρέδωσαν επειδή -όπως είπαν- δεν τους συνέφερε. Κατόπιν για ένα διάστημα λειτούργησαν από άλλον επίδοξο επιχειρηματία ο οποίος σκόπευε να υπογράψει σύμβαση ίδια με εκείνην των νικητών της δημοπρασίας, αλλά και εκείνος σταμάτησε και τώρα αναζητείται επαγγελματίας να τα εκμεταλλευτεί υπογράφοντας την σύμβαση της δημοπρασίας. Μιλάμε για νερό και κανένα αναψυκτικό, αφού καφέδες δίνει αποκλειστικά το κυλικείο. Παρά το κενό που υπάρχει σχετικά με εκείνον που τα χρησιμοποίησε ενδιάμεσα χωρίς να υπογράψει τελικά σύμβαση, δεν φαίνεται και εδώ κάποιο μεγάλο σκάνδαλο ή κάποια κακή πρόθεση.
.
Για τους "συγκριτικούς" (διεκδικήσεις της Μηχανικής ΑΕ) το θέμα βρίσκεται σε δικαστήρια κλπ. και δεν εμπλέκεται ο Λάλος σε αυτό.
.
Αυτά μου είπε, πειστικά μου φάνηκαν, και τα παρουσιάζω για όποιον ενδιαφέρεται. Όσο για τον καφέ, καπουτσίνο ήπια και τον κέρασε ο Λάλος. Δωροδοκία; δε νομίζω!
.
Γ.Τσιρίδης

ΥΓ: Ενημέρωσα τον Ζαχαρία Ζούπη για την κουβέντα με τον Λάλο και μου είπε ότι κι εκείνος διαπίστωσε πως για κάποια θέματα υπήρχαν απαντήσεις κι έγραψε κάτι στο δικό του Facebook. Επομένως περισσότερα για το θέμα θα βρείτε στο Facebook του Ζούπη

Κυριακή 6 Φεβρουαρίου 2011

Ένας μήνας δημοτικό συμβούλιο Κερατσινίου-Δραπετσώνας

Αναδημοσιεύω από το μπλογκ "Γιώργος Τσιρίδης" αυτά που έγραψα σαν μια γρήγορη κριτική για τον ένα μήνα λειτουργίας του νέου δημοτικού συμβουλίου.
.
Αυτό το δημοτικό συμβούλιο Κερατσινίου-Δραπετσώνας είναι ένα μαύρο χάλι από πλευράς ψυχολογίας. Οι πιο πολλοί εκεί μέσα δεν περνάνε καλά. Άλλοι νιώθουν μόνοι, άλλοι ριγμένοι, άλλοι εκδικητές, άλλοι αδιάφοροι, άλλοι χωρίς ρόλο ... είναι πολλοί οι υποφέροντες. Το πρόβλημα βέβαια είναι η ανομοιογένεια καθώς και το γεγονός ότι η νέα κατάσταση στην τοπική αυτοδιοίκηση δημιουργεί αναστάτωση ακόμα και εκεί όπου η μηχανή του δήμου λειτουργούσε στο ρελαντί.


Το ενδιαφέρον για μένα σε αυτό το συμβούλιο, είναι ότι μπήκαν πολύ γρήγορα και σε πρώτη προτεραιότητα τα ζητήματα φυσιογνωμίας της πόλης, και κυρίως η Ανάπλαση, οι ακτές, τα ιστορικά μνημεία, οι πολεοδομικές αρχές κλπ.


Σκόπευα όλα αυτά να τα θίξω ένα-ένα και να τα φέρω στο προσκήνιο, και ξεκίνησα να το κάνω με το Θεμιστόκλειο, το Αφροδίσιο και την Ανάπλαση, θέματα για το οποία μοίρασα κείμενα ώστε να τα φέρω στο προσκήνιο. Όμως η επικαιρότητα βρήκε και άλλους διαύλους και μάλιστα ισχυρότερους για να βάλει τα παρόμοια ζητήματα στο κέντρο των εξελίξεων. Ο ΟΡΣΑ που έφερε θέμα ΓΠΣ (Γενικού Πολεοδομικού Σχεδίου), ο ΟΛΠ που ξεκίνησε μετατροπές στο λιμάνι (Car Terminal) και ξύπνησε τα αντανακλαστικά του δήμου, ο ίδιος ο δήμος που ξεκίνησε με διαπαραταξιακές επιτροπές και αγωνιστική διάθεση, όλα αυτά μαζί έβαλαν στην ημερήσια διάταξη αυτά που είχα στο νου μου να θέσω εγώ από μόνος μου. Από την άποψη αυτή το συμβούλιο για μένα απέκτησε πρόσθετο ενδιαφέρον.


Η Διοίκηση πάει σε γενικές γραμμές καλά. Αν και νωρίς ακόμα, κατάφερε να λύσει το καυτό ζήτημα του κολυμβητηρίου, έδειξε γρήγορα ανακλαστικά στα θέματα ΟΛΠ, ΟΡΣΑ κλπ, και δείχνει να μην έχει ανάγκη την περίοδο χάριτος που όλες οι νέες διοικήσεις δικαιούνται. Πρέπει να οργανώσει τα ζητήματα δημοκρατίας και διαφάνειας καλύτερα με την σωστή ενημέρωση της αντιπολίτευσης (εισηγήσεις στα θέματα, παροχή εγγράφων κλπ.) και να προσέξει μη γίνουν γκάφες στην κατανομή του προσωπικού που είναι μια πολύ δύσκολη δουλειά τώρα με την ενοποίηση δύο ανεξάρτητων μέχρι σήμερα οργανισμών.


Η μείζων Αντιπολίτευση (συνδυασμός Χρυσού) τα πάει επίσης πολύ καλά. Δεν πρέπει να ξεχνάμε το γεγονός ότι έχει σαν μέλη της πολύ έμπειρους και με ιστορία αυτοδιοικητικούς παράγοντες (οι 6 στους 7 είναι πρώην δήμαρχοι ή υποψήφιοι δήμαρχοι) που στο παρελθόν έχουν πάρει δημόσια θέσεις σε όλα τα ζητήματα, έχουν κρατήσει στάσεις που ακόμα τους δεσμεύουν και επομένως δεν μπορούν εύκολα να αναιρούν τον προηγούμενο εαυτό τους προκειμένου να ομοφωνήσουν επιφανειακά. Παρ' όλα αυτά, η μείζων αντιπολίτευση έχει καταφέρει τελικά να συντονιστεί χωρίς να εμποδιστεί από τη δυσκολία των θεμάτων. Στην αντιμετώπιση του ΟΛΠ παρουσιάστηκε μια προσωρινή διχογνωμία που γρήγορα ξεπεράστηκε και η ομοφωνία που επιτεύχθηκε βοήθησε ουσιαστικά τον δήμο, πράγμα που φάνηκε στη σύσκεψη στο ΥΕΝ μεταξύ Δήμου-ΥΕΝ και ΟΛΠ όπου η κοινή θέση και εμφάνιση του δήμου βοήθησε να κερδηθούν πολλά πράγματα.


Στην πραγματικότητα οι διαφορές (δηλαδή οι εναλλακτικές προτάσεις) διοίκησης-αντιπολίτευσης είναι υποσύνολο των διαφορών μεταξύ των μελών του συνδυασμού του κ. Χρυσού, έτσι μπορούμε να πούμε ότι το ουσιαστικό εργαστήρι παραγωγής σκέψης και πολιτικής βρίσκεται στο εσωτερικό αυτού του συνδυασμού. Η Διοίκηση έχει το πλεονέκτημα απλά να μπορεί να δρα, να μετουσιώνει δηλαδή την παραγωγή αυτή σε δράση με αποτέλεσμα -όποτε το κάνει- να μπλοκάρει τον συνδυασμό του Χρυσού του οποίου κάποιο μέρος θέλει να ακολουθήσει αυτή την δράση θεωρώντας την δική του και κάποιο άλλο αντιδρά προβάλλοντας την εξ ίσου καλή εναλλακτική λύση που έχει να αντιπαραβάλει.


Η ελάσσων αντιπολίτευση του κ. Μελά παρά το γεγονός ότι βρέθηκε στην 3η θέση στις εκλογές και στήριξε Χρυσό με όποιες αναταράξεις αυτό της προκάλεσε, και παρά τα επεισοδιακά Χριστούγεννα και Πρωτοχρονιά, αλλά και τις έντονες επιθέσεις Τζανή κατά του προσώπου του κ. Μελά, κατάφερε να διατηρήσει την ψυχραιμία της και να συντελέσει θετικά στις εξελίξεις στο μέτωπο του ΟΛΠ όπου ο δήμος έδωσε σαν οργανισμός την πρώτη του ουσιαστική μάχη.

Το ΚΚΕ έκανε ακριβώς αυτό που είχε προγραμματισμένο να κάνει, και το έκανε σωστά. Είπε τις θέσεις του, κατέδειξε τη διαφορά του από τους άλλους και κράτησε τις ίσες αποστάσεις του από όλους. Με τον τρόπο αυτό βέβαια βγαίνει εν μέρει εκτός αυτοδιοικητικού παιχνιδιού, όμως η πολιτική στόχευση του κόμματος που θεωρεί το μείζων (κεντρική πολιτική σκηνή) ως μείζων είναι που κυριαρχεί εδώ. Οι λοιποί εμείς ως γνωστόν έχουμε τοποθετήσει το έλασσον (τοπικό) στη θέση του μείζονος στη συνείδησή μας και έτσι πορευόμαστε!

Τετάρτη 2 Φεβρουαρίου 2011

ΔΗΜΟΣ ΚΕΡΑΤΣΙΝΙΟΥ ΔΡΑΠΕΤΣΩΝΑΣ ΣΕ ΔΙΗΜΕΡΟ ΕΓΡΗΓΟΡΣΗΣ: Δημοτικό Συμβούλιο Χτες, Σύσκεψη στο Υπ. Ναυτιλίας σήμερα!

.
Τρίτη 1/2
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ

Χτες βράδυ, συνεδρίασε το δημοτικό συμβούλιο Κερατσινίου-Δραπετσώνας.
Σημαντική συνεδρίαση με 2 κύρια θέματα και καμιά 30-ρια δευτερεύοντα.

ΠΡΩΤΟ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΘΕΜΑ: 
Σύνδεσμος για το Νεκροταφείο.
Κατηγορήθηκε ο Κανέλος Λάλος που είναι Πρόεδρος του Νεκροταφείου σήμερα για διάφορα ζητήματα κακοδιαχείρισης που οδήγησαν το Νεκροταφείο σε οικονομικές δυσκολίες και κίνδυνο να μην πληρωθούν οι εργαζόμενοι κάποια στιγμή.
Ο κ. Λάλος απάντησε ικανοποιητικά σε όλα τα ζητήματα. Εξ άλλου κανείς δεν έθεσε θέμα εντιμότητας. Ωστόσο υπάρχει ένα ζήτημα αν η λειτουργία του Νεκροταφείου χρειάζεται διορθώσεις καθώς κάποια κενά έμειναν σε ζητήματα όπως "πως λειτουργούν τα καντίλια" "τι γίνεται με το οστεοφυλάκιο", "ποιος έβαλε μηχανήματα για αυτόματο καφέ" κλπ., ζητήματα δηλαδή μικρά ή μεγάλα που αφήνουν ερωτηματικά και υπονοούμενα να πλανώνται. Για να μην υπάρχουν τέτοια ζητήματα το ΔΣ αποφάσισε -με τη σύμφωνη γνώμη του κ. Λάλου- να προκληθεί μια σύσκεψη των δημάρχων των δήμων που μετέχουν στο Νεκροταφείο για να λυθούν τα προβλήματα που υπάρχουν.
Το θέμα έφτασε μέχρι τις 1μμ περίπου και στις 1.30μμ ξεκίνησε το δεύτερο σημαντικό ζήτημα

ΔΕΥΤΕΡΟ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΘΕΜΑ:
Πολιτιστική Ακτή, ΟΛΠ, ΓΠΣ
Μετά από επίπονες διαδικασίες το ΔΣ κατέληξε σε μια σχεδόν ομόφωνη απόφαση σχετικά με την Πολιτιστική Ακτή (σε γενικές γραμμές θετική στάση), για τον ΟΛΠ (ξεπερνάει τα όρια όταν ασχολείται με την ανάπτυξη του Πειραιά που είναι θέμα τοπικής αυτοδιοίκησης και κυβέρνησης) και για το ΓΠΣ (αποσύρεται και θα ανατεθεί σχετική μελέτη έρευνα στο ΕΜΠ πριν επιστρέψει στο ΔΣ το θέμα). Το ΚΚΕ ψήφισε ΟΧΙ γιατι αντιδρά σε ο,τιδήποτε κάνει ο ΟΛΠ και ο κ. Μελάς είπε πως μένει στο λευκό μέχρι να δει κάποιο θετικό αποτέλεσμα.

Τετάρτη 2/2
ΣΥΣΚΕΨΗ ΣΤΟ ΥΠ.ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ ΜΕ ΑΝΩΜΕΡΙΤΗ

Στις 4 το πρωί περίπου τελείωσε το συμβούλιο και στις 4 το μεσημέρι υπήρχε ραντεβού για διαπαραταξιακή επιτροπή με τον ΟΛΠ και το Υπ. Ναυτιλίας. Πριν τη σύσκεψη η διαπαραταξιακή συζήτησε στο γραφείο δημάρχου και κατέληξε ομόφωνα στον τρόπο χειρισμού των θεμάτων.
Στο (πρώην) ΥΕΝ ήρθε για λίγο ο Γιάννης Διαμαντίδης, ήταν ο Γ.Γ.Λιμάνων κ. Λίντινας και κυρίως ήταν ο Γ.Ανωμερίτης. Από τον δήμο ο Λ.Τζανής με αντιδημάρχους (Οικονομάκης, Δατσέρη, Κουλούκης) συμβούλους και άλλους και από την αντιπολίτευση οι Τσιρίδης, Χάσκας, Μπαρμπαγιάννη.
Η συζήτηση πήγε καλά. Ο ΟΛΠ ανακαλεί τα σχέδιά του για τη β' και γ' φάση των έργων στα οποία ο δήμος ήταν αντίθετος ώστε να υπάρξει διάλογος. Επίσης δεν θα κάνει έργα ούτε της α' φάσης στο επίμαχο κομμάτι κοντά στην ιχθυόσκαλα. Θα συζητηθούν τυχόν αντισταθμιστικά οφέλη του δήμου (ελεύθεροι χώροι, ΝΑΦΘΑ κλπ.). Για την Ανάπλαση της Βιομηχανικής Ζώνης δεν θα υπάρξει λιμενοποίηση και θα συζητηθεί το μέλλον της περιοχής με όλους. Για την Πολιτιστική Ακτή θα υπάρξει διαβούλευση Δήμου και ΟΛΠ. Γενικώς καλά, και αποδείχτηκε ότι όταν ο δήμος πηγαίνει ομόφωνα και με τις δυνάμεις του ενωμένες κερδίζει.

Τρίτη 1 Φεβρουαρίου 2011

Σημαντική Απόφαση της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής για την ΑΝΑΠΛΑΣΗ και τον ΟΛΠ

  • Για την Ανάπλαση της Βιομηχανικής Ζώνης η θέση των παρατάξεων Τζανή και Χρυσού όπως εκφράστηκε στην Επιτροπή Ποιότητας Ζωής ΟΜΟΦΩΝΑ αλλά με απόντες τον συνδυασμό του κ. Μελά και τον συνδυασμό του ΚΚΕ είναι κοινή και προβλέπει Μητροπολιτικό Πάρκο Υψηλού Πρασίνου 400 τουλάχιστον στρεμμάτων με παράλληλες δράσεις για πολιτισμό, αναψυχή και θέσεις εργασίας.
  • Για τον ΟΛΠ η κοινή θέση είναι ότι δεν αναγνωρίζουμε στον ΟΛΠ το δικαίωμα να λειτουργεί σαν κράτος εν κράτει και να αποφασίζει την ανάπτυξη της πόλης μας ερήμην μας. Μπορεί να είναι θετικό έργο η Πολιτιστική Ακτή δεν είναι όμως σωστός ο τρόπος με τον οποίο μας επιβάλλεται. Την δεχόμαστε μόνο υπό την προϋπόθεση ότι δεν θα χρησιμοποιηθεί σαν πρόσχημα για λιμενοποίηση της παραλίας της ανάπλασης αργότερα. Επίσης θέλουμε να συμπληρωθεί με τις προτάσεις του δήμου για την γύρω περιοχή.
Η σχετική παράγραφος ψηφίστηκε από τις παρατάξεις Τζανή και Χρυσού στην Επιτροπή Ποιότητας Ζωής χτες, και σήμερα γίνεται (υπό φυσιολογικές συνθήκες) θέση και του δημοτικού συμβουλίου.
.
Η Επ.Ποι.Ζω συζήτησε το θέμα της Πολιτιστικής Ακτής και κατέληξε σε ένα κείμενο που έχει μεν φιλολογικά προβλήματα και μοιάζει με συρραφή δύο ή τριών κειμένων, όμως, έστω κι έτσι, εκφράζει μια κοινή θέση της παράταξης της διοίκησης και της παράταξης της μείζονος αντιπολίτευσης σε σημαντικά ζητήματα φυσιογνωμίας της πόλης.



Αντιμετωπίζονται τα ζητήματα:



  1. Του ΟΛΠ (θεσμικά και πολιτικά μοχλοί ανάπτυξης των τοπικών κοινωνιών είναι οι αυτοδιοικήσεις και η κυβέρνηση και όχι μια Ανώνυμη Εταιρεία έστω κι αν ελέγχεται από το δημόσιο)
  2. Της Ανάπλασης (μητροπολιτικό πάρκο 400 τουλάχιστον στρεμμάτων και δράσεις για πολιτισμό, αναψυχή, θέσεις εργασίας κλπ πέρα από τους αθλητικούς χώρους)
  3. Των Ακτών (οι ελεύθερες ακτές να παραμείνουν ελεύθερες ακτές και η επιβάρυνση στα υπόλοιπα μέτωπα να ελαφρυνθεί)
  4. Της Πολιτιστικής Ακτής (θετικά τα έργα αλλά με κανένα τρόπο δεν πρέπει να συνδυαστούν με τυχόν λιμενοποίηση της Ανάπλασης, ενώ πρέπει να συμπληρωθούν και με τις προτάσεις του δήμου)
Στο τέλος της απόφασής της η Επ.Ποι.Ζω καταγγέλλει ομόφωνα τα σχέδια του ΟΛΠ για τερματικό Σταθμό Αυτοκινήτων και μετακίνηση των RO/RO και προτείνει κλιμάκωση του αγώνα.




Αυτό το σημείο έγινε δεκτό από τους εκπροσώπους της παράταξης Χρυσού (Γ.Τσιρίδης και Ξ.Φωτίου) στην Επ.Ποι.Ζω όμως ο συνδυασμός Αναγέννηση δεν το δέχεται ως έχει καθώς ο συνδυασμός τοποθετήθηκε διαφορετικά στο Δημοτικό Συμβούλιο της Παρασκευής (με τον Τσιρίδη απόντα και την Φωτίου να ψηφίζει τις κινητοποιήσεις τότε)

Δευτέρα 31 Ιανουαρίου 2011

Μετά από μια κάκιστη συνεδρίαση Δημοτικού Συμβουλίου, πάμε σήμερα στην Επιτροπή Ποιότητας Ζωής

.
Την Παρασκευή έγινε στη Δραπετσώνα μια συνεδρίαση δημοτικού συμβουλίου με προσκεκλημένους και φορείς, βουλευτές κλπ. Στόχος η άμεση αντίδραση σε σχέδια του ΟΛΠ στη καρβουνόσκαλα όπου θέλει να αλλάξει αμοιβαία θέσεις στο Σταθμό Αυτοκινήτων που έχει αριστερά από το λιμανάκι του Αγίου Γεωργίου και στον χώρο στάθμευσης των πλοίων RO/RO που βρίσκεται δίπλα στην ιχθυόσκαλα. Ο ΟΛΠ το κάνει αυτό για να ενοποιήσει τους δυο σταθμούς αυτοκινήτων που έχει γι λειτουργικούς του σκοπούς. Η δημοτική αρχή πιστεύει πως με τον τρόπο αυτό κλείνει κι άλλο η παραλία του Κερατσινίου. Κι επειδή η έναρξη εφαρμογής του μέτρου είναι η 1/2/2011 γι αυτό θα έπρεπε το συμβούλιο να συνέλθει εκτάκτως και να πάρει σχετική απόφαση.
.
Στο συμβούλιο -όπως έμαθα- κατατέθηκαν τρεις προτάσεις, μία από τον Τζανή, μία από τον Ζούπη (την παράταξη Χρυσού) και μία από το ΚΚΕ. Έκαστος ψήφισε τη δική του πρόταση που είχαν μικροδιαφορές. Το ΚΚΕ απορρίπτει όλα τα σχέδια του ΟΛΠ ενώ μεταξύ ψηφισμάτων Τζανή και Ζούπη διαφορά βρισκόταν στο αν ο ΟΛΠ είναι και αυτός ή όχι συνομιλητής μας. Ο Τζαν΄ςη λέει όχι ο Ζούπης έλεγε ναι.
.
Να διευκρινίσω το "όπως έμαθα" της προηγούμενης παραγράφου. Είχα μάθημα και έπρεπε να φύγω. Έτσι κατέθεσα την πρότασή μου γραπτά που έλεγε ότι αν χρειαστούν κινητοποιήσεις συμφωνώ όπως και για κάθε μορφή αγώνα, ενώ και στο θέμα του ΟΛΠ νομίζω πως κύριος συνομιλητής πρέπει να είναι η κυβέρνηση και στον ΟΛΠ να στέλνουμε "κοινοποιήσεις" του διαλόγου μας με την Πολιτεία μη αναγνωρίζοντάς του το δικαίωμα να συμπεριφέρεται σαν κράτος εν κράτει.
.
Να διευκρινίσω και το "Κάκιστη" συνεδρίαση του τίτλου: Ο στόχος των διαφόρων πλευρών σε αυτό το δημοτικό συμβούλιο μου φαίνεται πως είναι το πως θα καταφέρουν να εκθέσουν τον αντίπαλο και να κερδίσουν εντυπώσεις, είτε μέσα στο ΔΣ είτε στα διάφορα ΜΜΕ και τους διαδρόμους έξω από αυτό. Πολλές κομματικές σκοπιμότητες και καμιά ένδειξη σεβασμού απέναντι στα ΜΕΓΑΛΑ ζητήματα της πόλης που θα έπρεπε να θεωρούνται ΕΘΝΙΚΑ και να μην μπαίνουν στο παιχνίδι της αντιπαράθεσης. Ελεύθεροι χώροι, ακτές, μεγάλα έργα κλπ. θα έπρεπε να βρίσκονται στο απυρόβλητο και οι αποφάσεις επ' αυτών να είναι ομόφωνες. Ευθύνη έχουν όλοι, και η Διοίκηση αλλά και η Αντιπολίτευση.
.
Όπως επίσης έμαθα, η πλευρά της Δημοτικής Αρχής κατέθεσε και άλλη μία πρόταση για κινητοποιήσεις, που την ψήφισε εν μέρει το ΚΚΕ (το σημείο που έλεγε για κατάληψη), την ψήφισε εξ ολοκλήρου η Ξένια και δεν την ψήφισαν οι Ζούπης, Χάσκας, Μυργιαλή.
.
Για το αν θα γίνουν κινητοποιήσεις αύριο που είναι 1-2-2011 θα το δούμε στην πράξη.
Εγώ πάντως είμαι οπό χτες άρρωστος με κρύωμα γερό και να πάω πρωί στην ιχθυόσκαλα το βλέπω χλωμό, άσε που έχω σχολείο και θα πάω για να μην γίνουν δύο συνεχείς οι μέρες απουσίας μου.
.
Σήμερα έχουμε συνεδρίαση της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής. Θα πάμε με την Ξένια και σαν μοναδικό σημαντικό θέμα έχουμε (πέρα από κάποια τυπικά) την Πολιτιστική Ακτή. Ήδη το θέμα έχει συζητηθεί σε διαπαραταξιακή επιτροπή διαβούλευσης
.

Τετάρτη 26 Ιανουαρίου 2011

ΣΗΜΕΡΑ ΕΓΙΝΕ Η ΚΟΠΗ ΠΙΤΤΑΣ ΤΟΥ ΣΥΝΔΥΑΣΜΟΥ "ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ"

Η κοπή της πίττας του συνδυασμού ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ πραγματοποιήθηκε σήμερα στο Αντώνης Σαμαράκης. Πολύς κόσμος, καλό κλίμα, ευχές και ένας καλός λόγος του επικεφαλής της Αναγέννησης και υποψήφιου δήμαρχου κ. Αλ. Χρυσού.
Το "φλουρί" έπεσε στον Γ.Χάσκα.
Παρόντες οι Νιώτης, Διαμαντίδης, Νεράτζης, Σαράφογλου και πολλοί άλλοι επίσημοι και ανεπίσημοι. Φυσικά και οι δημοτικοί και τοπικοί σύμβουλοι του συνδυασμού.

Δευτέρα 31-1-11 στις 2μμ Επιτροπή Ποιότητας και Τρίτη 1-2-11 στις 8.30μμ Δημοτικό Συμβούλιο στπ δήμο Κερατσινίου-Δραπετσώνας

.
Δεν θα πραγματοποιηθεί συνεδρίαση της επιτροπής διαβούλευσης την Πέμπτη όπως ήταν αρχικά προγραμματισμένο καθώς δεν επείγει πλέον η απάντηση στον ΟΡΣΑ, όπως διευκρινίστηκε από τη δημοτική αρχή που πήρε για την σχετική απάντηση 5-μηνη προθεσμία (που θα επεκταθεί κι άλλο).
.
Η συνεδρίαση της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής θα γίνει τη Δευτέρα 31-1 στις 2μμ με θέματα κάτι άδειες στάθμευσης και την Πολιτιστική Ακτή. Για το τελευταίο θέμα θα υπάρξει κείμενο που θα διαμορφωθεί τελικά από τη διοίκηση και θα περιλαμβάνει ένα προοίμιο και ένα σώμα κειμένου που κατατέθηκαν στην επιτροπή διαβούλευσης χτες.
Είναι συνεδρίαση ανοιχτή στο κοινό αλλά δεν ξέρω ούτε που θα πραγματοποιηθεί (πιθανότατα στο γραφείο του δήμαρχου) ούτε αν θα έχει καρέκλες για υποδοχή κοινού. Δεν παροτρύνω κανέναν να έρθει σε άγνωστο χώρο και άγνωστες συνθήκες αλλά τονίζω ότι είναι δημόσια και ότι αν κάποιος θελήσει να παρακολουθήσει θα βρεθεί τρόπος για να το καταφέρει.
.
Το δημοτικό συμβούλιο Κερατσινίου Δραπετσώνας θα συνεδριάσει την Τρίτη στις 8.30μμ και θα έχει κύριο θέμα του την ανάθεση εργασίας (δηλαδή μελέτης) στο Πολυτεχνείο (βλέπε Μαρκάτος) για τις ακτές Δραπτσώνας και Κερατσινίου. Θα υπάρξει επιτροπή παρακολούθησης που -όπως υποσχέθηκαν στη διαβούλευση που έγινε- θα έχει ρόλο ουσιαστικό και όχι διακοσμητικό.
Οι συνεδριάσεις είναι δημόσιες αλλά όπως είπαμε χωράνε λίγα άτομα στην ακατάλληλη αίθουσα δημοτικών συμβουλίων του δήμου Κερατσινίου. Αν έρθετε, πρέπει να έρθετε νωρίς!!! Δηλαδή "άντε γεια". Λένε πως σύντομα θα διαμορφωθεί ο χώρος ώστε να χωράνε κι άλλοι δημότες. Μα ο χώρος είναι έτσι κι αλλιώς μικρός σε έκταση και όγκο (λίγα τεττραγωνικά, χαμηλό ταβάνι) και το να σατριμωχτούν μέσα σε αυτόν περισσότεροι είναι μια μη λύση που απλώς μπαλώνει το πρόβλημα χωρίς να το λύνει.
.
Το ΓΠΣ πήρε αναβολή όπως είπαμε. Η κόντρα ανάμεσα στους οπαδούς του 2,6 και του 2,0 θα ενταθεί όπως φαίνεται. Η δημοτική αρχή μάλλον έχει οριστικά κολλήσει στο 2,6 αλλά αυτό δεν θα της βγει σε καλό!
.

Τρίτη 25 Ιανουαρίου 2011

ΤΟ ΨΗΦΙΣΜΑ ΠΟΥ ΘΑ ΠΡΟΤΕΙΝΩ ΣΤΗΝ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗΣ ΣΗΜΕΡΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΟΛΠ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΝΑΠΛΑΣΗ

.
Το σχέδιο του ΟΛΠ για την Πολιτιστική Ακτή είναι κατ’ αρχήν επιθυμητό και αποδεκτό καθώς τείνει σε αναβάθμιση του Πειραιά και προβλέπει δράσεις συμβατές με τα οράματά μας. Η αποδοχή όμως αυτή συνοδεύεται από τις εξής επισημάνσεις:

Α.- Ο ΟΛΠ πρέπει να έχει τη σύμφωνη γνώμη του δήμου για τέτοιους σχεδιασμούς και δεν νομιμοποιείται να προχωρά σε ανάλογες εξαγγελίες χωρίς την προηγούμενη συνεννόηση και συνεργασία του με την Τοπική Αυτοδιοίκηση και

Β.- Αμφισβητούμε τη δικαιοδοσία του ΟΛΠ να προχωρά σε έργα πέρα από καθαρά λιμενικές δράσεις έστω και μέσα στη λιμενική ζώνη που του έχει παραχωρηθεί για λιμενικές δραστηριότητες μόνο. Η σύμφωνη γνώμη του δήμου δεν είναι διακοσμητική αλλά υποχρέωση της ΟΛΠ ΑΕ για να είναι νόμιμες οι δράσεις της.

Γ.- Δεν γίνεται αποδεκτό με κανένα τρόπο το πρόσχημα ότι δήθεν η λειτουργία της Πολιτιστικής Ακτής έχει να κάνει με την λιμενοποίηση της περιοχής Λιπασμάτων. Υπό τις συνθήκες αυτές δεν θα ήταν ούτε η Πολιτιστική Ακτή επιθυμητή από τον δήμο και δεν παραχωρούμε άδεια για καμιά εργασία.

Για τον δήμο και τους φορείς της πόλης και της κοινωνίας είναι αδιαπραγμάτευτη η κάθετη αντίθεση σε οποιαδήποτε προσπάθεια που μπορεί να εκδηλωθεί στο μέλλον για παραπέρα λιμενοποίηση των ακτών μας και ιδιαίτερα της περιοχής της τέως βιομηχανικής ζώνης.

Α.- Μας ενδιαφέρει άμεσα η ανάκτηση του θαλασσίου μετώπου από την πόλη και τους κατοίκους.

Β.- Διεκδικούμε ελεύθερες ακτές και μητροπολιτικό πάρκο υψηλού πρασίνου για την περιοχή της ανάπλασης.

Δευτέρα 24 Ιανουαρίου 2011

Η πρώτη συνεδρίαση της Επιτροπής διαβούλευσης για Ανάπλαση-ΟΛΠ και ΓΠΣ συνεδρίασε και έθεσε τα ερωτήματα

.
Συνεδρίασε στο δημαρχείο Κερατσινίου η επιτροπή διαβούλευσης που είχε συσταθεί με απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου της 19-1-2011 με στόχο να διαμορφώσει θέσεις και να ετοιμάσει εισήγηση για την Επιτροπή Ποιότητας Ζωής που θα συνέλθει την Παρασκευή 28-1ώστε να συνεδριάσει ξανά επί του θέματος το ΔΣ τη Δευτέρα 31-1-2011. Αυτές οι ημερομηνίες είχαν καθοριστεί στο ΔΣ της 19-1-2011 αλλά όπως προέκυψε από τη σημερινή συζήτηση οι προθεσμίες του ΟΡΣΑ δεν είναι πλέον ασφυκτικές επομένως μπορεί αυτό το πρόγραμμα να ξεχειλώσει κάπως χωρίς πρόβλημα.
.
Στη σημερινή συνεδρίαση οι τοποθετήσεις ήταν γενικές αρχικά και εξειδικεύτηκαν στη συνέχεια. Για να μην κουράζω με λεπτομέρειες θα σημειώσω την κατάληξή τους. Γενικώς το σχέδιο του ΟΛΠ για την Πολιτιστική Ακτή είναι επιθυμητό και αποδεκτό. Η αποδοχή αυτή συνοδεύεται από τις επισημάνσεις:

Α.- ότι θεσμικά ο ΟΛΠ πρέπει να έχει τη σύμφωνη γνώμη του δήμου για τέτοιους σχεδιασμούς και δεν νομιμοποιείται πολιτικά να προχωρά σε τέτοιες εξαγγελίες χωρίς την προηγούμενη συνεννόηση και συνεργασία του με την Τοπική Αυτοδιοίκηση και

Β.- ότι αμφισβητείται η δικαιοδοσία του ΟΛΠ να προχωρά σε έργα πέρα από καθαρά λιμενικές δράσεις έστω και μέσα στη λιμενική ζώνη που του έχει παραχωρηθεί για λιμενικές δραστηριότητες μόνο.
.
Πέρα από τα παραπάνω όμως, εκείνο που φάνηκε να είναι αδιαπραγμάτευτο για όλους τους συμμετέχοντες ήταν η κάθετη αντίθεση σε οποιαδήποτε προσπάθεια που μπορεί να εκδηλωθεί από τον ΟΛΠ στο μέλλον να λιμενοποιηθούν οι ακτές της πόλης μας. Μπορεί να συνοψιστεί η κοινή θέση στα εξής:

Α.- Μας ενδιαφέρει άμεσα η ανάκτηση του θαλασσίου μετώπου από την πόλη και τους κατοίκους της

Β.- Με κανένα τρόπο δεν υποχωρεί ο δήμος από το αίτημα για ελεύθερες ακτές.

Η επιτροπή θα συνεδριάσει και αύριο και θα προχωρήσει σε κατάρτιση κειμένου σχετικού με τα παραπάνω

Ακόμη συζητήθηκε και το Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο. Όπως αναφέρθηκε στην Επιτροπή ο ΟΡΣΑ και ο Δήμος (ο Πολύζος και ο Τζανής δηλαδή) συμφώνησαν να αναβληθεί για 5 περίπου μήνες η ανάρτηση πινάκων κλπ. που επέβαλαν να ληφθεί η απόφαση του ΔΣ άμεσα.
Ο Δήμος θα προχωρήσει σε δύο μελέτες, μια από το Πολυτεχνείο για ολόκληρη την παραλιακή ζώνη Δραπετσώνας-Κερατσινίου και μία από μελετητές για το ΓΠΣ και των δύο δήμων.
Ακούστηκαν οι απόψεις των διαφόρων που μετείχαν αλλά δεν χρειάστηκε να ληφθεί καμιά απόφαση αφού το θέμα μετατέθηκε για πολλούς μήνες μετά (τουλάχιστον 5 αλλά ίσως και δεκαπέντε)
Έβαλα το θέμα αν ο ΟΡΣΑ είναι ακόμη αρμόδιος για το ΓΠΣ καθώς πιστεύω ότι μετά τον Καλλικράτη η αρμοδιότητα αυτή μεταβιβάστηκε στους Δήμους ή τις Περιφέρειες. Σε μια τέτοια περίπτωση το νέο νομικό πλαίσιο θα βγάζει τον ΟΡΣΑ έξω από το παιχνίδι. Δεν ξέρω αν η εξέλιξη αυτή είναι καλή γιατί βλέπω στον Δήμο να θέλουν τσιμεντοποίηση (είναι όλοι οι παλιοί υπέρ του 2,6) και ελάχιστοι να θέλουν τη μείωση του συντελεστή σε 2,0. Δηλαδή αν η πόλη μείνει στα χέρια μας θα την κάψουμε!
.
Παρόντες στη συνεδρίαση ήταν: Χρονόπουλος, Δατσέρη, Κουλούκης, Τσιρίδης, Ζούπης, Μπαρμπαγιάννη, Μπεάζογλου, Ι.Τζανής, Θεοδωρακάκης, Δημόπουλος, Σταθάκης

Πέμπτη 20 Ιανουαρίου 2011

Φάνηκε καθαρά ότι οι συνεδριάσεις του δημοτικού συμβουλίου Κερατσινίου Δραπετσώνας πρέπει να γίνονται στη Δραπετσώνα!

.
Στο χτεσινό δημοτικό συμβούλιο (3η συνεδρίαση) που έγινε στη Δραπετσώνα, ήρθε πολύς κόσμος να παρακολουθήσει αλλά και να μιλήσει και το πιο σημαντικό γεγονός είναι ότι καταδείχτηκε η ανάγκη να γίνονται στο εξής οι συνεδριάσεις των συμβουλίων σε αυτή την αίθουσα της Δραπετσώνας και όχι στον μικρό και ακατάλληλο χώρο του Κερατσινίου.
.
Κατά τα άλλα δεν πάρθηκε καμιά απόφαση, βγήκε μόνο μια επιτροπή (στην οποία το ΚΚΕ δήλωσε ότι δεν θα μετάσχει) για να δει τα θέματα (συνεδριάζει Δευτέρα 24-1, Τρίτη 25-1 και Πέμπτη 27-1 στις 2μμ στο δημαρχείο Κερατσινίου) και να εισηγηθεί στην Επιτροπή Ποιότητας Ζωής (η οποία συνεδριάζει την Παρασκευή 28-1), και η οποία με τη σειρά της θα εισηγηθεί στο δημοτικό συμβούλιο (που θα συνεδριάσει στις 31-1, Δευτέρα).
.
Γενικώς όλοι πλην ΚΚΕ και εξωκοινοβουλευτικών ήταν υπέρ του σχεδίου του ΟΛΠ για την Πολιτιστική Ακτή και κατά των μελλοντικών σχεδίων του ΟΛΠ για επέκταση του λιμανιού με λιμενοβραχίονες και ντόκους που κλείνει τις ελεύθερες ακτές της ανάπλασης.
.
Οι επιτροπές που βγήκαν, θα δουν και το θέμα της τροποποίησης του Γενικού Πολεοδομικού Σχεδίου του Κερατσινίου μαζί με το θέμα του ΟΛΠ και θα εισηγηθούν και γι αυτό (πιθανότατα θα ζητήσουν παράταση προθεσμιών).
.
Η τροποποίηση του ΓΠΣ προβλέπει συντελεστές δόμησης 2.0 αντί του ισχύοντος 2.6 για το μεγαλύτερο μέρος του Κερατσινίου. Αυτή είναι η πρόταση του ΟΡΣΑ που πρόκειται να γίνει ΦΕΚ. Ο Δήμος βέβαια είχε προτείνει στον ΟΡΣΑ 2.6 παντού. Υπάρχουν και ζητήματα που θίγονται σε σχέση με την ανάπλαση, τη ΔΕΗ κλπ. που χρήζουν ιδιαίτερης προσοχής.
.
Στο χτεσινό συμβούλιο ο Λουκάς Τζανής επιτέθηκε πάλι στον Φώτη Μελά. Προχτές, του είχε πει ότι είναι "άρρωστος". Πολύ κακή συμπεριφορά. Ο δήμαρχος λέει ότι τράβηξε πολλά στη διάρκεια της θητείας του Μελά. Ε, και; Θα εκδικηθεί τώρα; Και γενικώς έχει ανοίξει μια κόντρα Τζανή-Μελά (που περιλαμβάνει και δικαστήρια) η οποία δεν είναι καθόλου καλή για τον Δήμο και το Δημοτικό Συμβούλιο. Μακάρι να κλείσει και ο δήμαρχος έχει τον πρώτο λόγο εδώ. Εκείνος πρέπει να τείνει χείρα φιλίας. Αντί αυτού μάλιστα επιτίθεται και ειδικά προχτές με ανάρμοστες εκφράσεις περί υγείας του Μελά που δεν του επιτρέπει να σκεφτεί κλπ. κλπ. Όχι έτσι!
.

Τετάρτη 19 Ιανουαρίου 2011

Καλά ξεκίνησε το νέο δημοτικό συμβούλιο Κερατσινίου Δραπετσώνας

.
Το νέο δημοτικό συμβούλιο Κερατσινίου Δραπετσώνας συνεδρίασε χτες 18-1-11 για πρώτη του ουσιαστικά φορά (η πρώτη ήταν για τις δημαιρεσίες) και ξεκίνησε καλά σε ότι αφορά στη διαδικασία της συζήτησης αλλά έδειξε τις χρόνιες αδυναμίες που πρέπει να ανατραπούν σε θέματα διαφάνειας και δημοκρατίας, και οι οποίες φάνηκε ότι θα διορθωθούν.
.
Ο νέος Πρόεδρος (Κ.Χρονόπουλος) τα πήγε καλά στην διαχείριση της συζήτησης παρ' όλο που υπήρξαν -όπως είναι φυσικό- κάποια μικροπαράπονα από διάφορες πλευρές.
.
Ο νέος δήμαρχος (Λ.Τζανής) έδειξε διάθεση να είναι ανοιχτός σε προτάσεις και δεν ήταν υπερόπτης όπως αναμενόταν από πολλούς.
.
Κάποιες παλιές κακές συνήθειες λειτουργίας του δημοτικού συμβουλίου δείχνουν να ανατρέπονται, όπως για παράδειγμα:
- οι ψηφοφορίες δια "ανατάσεως της χειρός" που κρύβουν τη θέση του καθενός πίσω από τη φράση "κατά πλειοψηφία ψηφίστηκε" χωρίς να αναφέρονται οι αρνήσεις, τα λευκά, οι άλλες προτάσεις και ποιοι ψήφισαν την κάθε στάση ή πρόταση.
- η έλλειψη χώρων και γραμματειακής υποστήριξης για την αντιπολίτευση
- η πρόσβαση όλων στα έγγραφα του δήμου (εισερχόμενα, εξερχόμενα, αποφάσεις κλπ.)
Άλλες από τις ανατροπές οφείλονται στο νέο πλαίσιο για την τοπική αυτοδιοίκηση (Καλλικράτης) κι άλλες στην αποδοχή προτάσεων της αντιπολίτευσης από την διοίκηση ή στις δικές της πρωτοβουλίες.
.
Τα θέματα που αφορούν σε δημότες και εργαζομένους χρειάστηκαν πολύ χρόνο για να συζητηθούν και να αναλυθούν προτού καταλήξει το συμβούλιο σε κάποιες αποφάσεις. Αιτία ήταν ότι δεν υπήρχε εξ αρχής μια πρόταση της διοίκησης πάνω στην οποία μπορούσε να διεξαχθεί η συζήτηση με αποδοχή ή απόρριψη ή προσπάθεια τροποποίησης αυτής της πρότασης. Η διοίκηση κατέληγε σε μια θέση σιγά-σιγά μέσα από την κουβέντα και αυτό ακούγεται μεν καλό όμως είναι χρονοβόρο και κουραστικό και δεν οδηγεί πάντα στα καλύτερα αποτελέσματα
.
Γενικά οι εντυπώσεις θετικές.
.
Για μια φορά ακόμα αποδείχτηκε περίτρανα πόσο μεγάλη μπούρδα ήταν αυτή η καλλικρατική συνένωση, δηλαδή η υποδούλωση της Δραπετσώνας στο Κερατσίνι. Άμποτε να ελευθερωθούμε ξανά!
.
Αυτά σαν μια πρώτη κριτική.
.

Κυριακή 16 Ιανουαρίου 2011

Η Πρόσκληση του ΔΣ Κερατσινίου Δραπετσώνας για την Τρίτη 18/1/2011

Η πρόσκληση για το ΔΣ της Τρίτης 18-1-2011
σελίδα 1η

.
σελίδα 2η

.
Φυσικά αν έρθετε το πιθανότερο είναι ότι δεν θα βρείτε θέση καθώς οι θέσεις των δημοτών είναι το πολύ 30. Οι σύμβουλοι με τους υπόλοιπους της συνεδρίασης ξεπερνούν τους 50 (συμβούλους, γραμματείς, υπαλλήλους κλπ.).
.
Συνολικά η εικόνα αυτού του ΔΣ είναι τραγική. Η αίθουσα ακατάλληλη, η πρόσκληση για τα πανηγύρια, τα πιο πολλά θέματα προς απόσυρση, όλα τα θέματα χωρίς εισηγητικά για τους συμβούλους (μόνο για δήμαρχο και επικεφαλής), κατάσταση για γέλια και για κλάματα. Υπάρχει όμως η δικαιολογία της δύσκολης αρχής σε άγνωστο τοπίο. Ελπίζουμε να διορθωθούν σύντομα.
.
Την Τετάρτη υπάρχει και άλλο συμβούλιο, το 3ο ΔΣ Τετάρτη 19-1-2011. Η συνεδρίαση αυτή θα γίνει στη Δραπετσώνα. Την Τρίτη 25/1/2011 θα συνεδριάσει επίσης στη Δραπετσώνα και το τοπικό. Μοναδικό θέμα και στις δυο συνεδριάσεις θα είναι η συζήτηση για τη δημιουργία της Πολιτιστικής Ακτής που έχει εξαγγείλει ο ΟΛΠ.
.

Τετάρτη 12 Ιανουαρίου 2011

ΤΟ ΚΟΛΥΜΒΗΤΗΡΙΟ ΘΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΗΣΕΙ ΑΝ ΒΡΕΘΟΥΝ ΧΡΗΜΑΤΑ

.
Ως γνωστόν το Κολυμβητήριο του Κερατσινίου δεν λειτουργεί γιατί το έχουν καταλάβει οι εργαζόμενοι των οποίων οι συμβάσεις έληξαν στο τέλος του Δεκεμβρίου. Ήταν εργαζόμενοι στους οποίους ο νέος δήμαρχος υποσχέθηκε ότι θα τους κρατούσε. Για να γίνει όμως αυτό, πρέπει να ανανεώσει τις συμβάσεις τους έστω και για ένα τρίμηνο. Το τρίμηνο αυτό κοστίζει στην Περιβαλλοντική ΑΕ που μπορεί να τους προσλάβει για λογαριασμό του δήμου περίπου 60.000 ευρώ. Αν ο δήμος καλύψει τα έξοδά τους (μισθούς και ασφάλιση) οι συμβάσεις μπορούν να υπογραφτούν. Υπάρχουν όμως και διαδικαστικά προβλήματα όπως η μη ύπαρξη διοίκησης στην Δημοτική Επιχείρηση που θα κάνει προγραμματική σύμβαση με τον δήμο και με τα χρήματα της προγραμματικής θα δώσει στην περιβαλλοντική το έργο δια του οποίου θα προσληφθούν οι διαμαρτυρόμενοι. Χωρίς Πρόεδρο στη Δημοτική Επιχείρηση η Περιβαλλοντική δεν θα πάρει χρήματα πριν τον Μάρτιο του 2011 (καλώς εχόντων των πραγμάτων) επομένως θα χρεωθεί με 60.000 ευρώ που θα την καταστήσουν και ποινικά υπεύθυνη καθώς περιλαμβάνουν και ΦΠΑ και ασφαλιστικά. Συμπέρασμα: Αν θέλει ο δήμος να λειτουργήσει το κολυμβητήριο πρέπει να τρέξει. Και μέχρι στιγμής κινείται με ρυθμούς χελώνας. Πράγμα που όχι μόνο δεν λύνει το πρόβλημα αλλά τείνει να το διαιωνίσει.

Πέμπτη 6 Ιανουαρίου 2011

ΔΥΟ ΡΙΨΕΙΣ ΣΤΑΥΡΟΥ ΣΤΑ ΘΕΟΦΑΝΕΙΑ, ΜΙΑ ΓΥΑΛΙΣΤΕΡΗ ΚΑΙ ΜΙΑ ΠΑΡΑΚΑΤΙΑΝΗ! ....ΚΑΛΗ ΑΡΧΗ!

.
Τα Θεοφάνεια ως γνωστόν, ρίχνουνε το σταυρό στα νερά και πέφτουν οι βουτηχτές να τον πιάσουν. Σε κάθε δήμο ή περιφέρεια γίνεται αυτή η τελετή όπου προσκαλούνται εκτός από τον κόσμο και οι επίσημοι, δήμαρχοι, βουλευτές, δημοτικοί σύμβουλοι κλπ.
.
Στο Κερατσίνι ο σταυρός έπεφτε τα τελευταία χρόνια στην Ιχθυόσκαλα και στην Ιχθυόσκαλα έπεσε και φέτος. Επίσης κάθε χρόνο προσκαλούνταν οι επίσημοι με πρόσκληση του δήμου και όντως προσκληθήκανε και φέτος οι επίσημοι και έγινε η σχετική τελετή και η ρίωη κλπ.
.
Στη Δραπετσώνα τα τελευταία χρόνια ο σταυρός ριχνότανε στου Βασιλειάδη και εκεί ρίχτηκε και φέτος. Όμως τυπώνονταν προσκλήσεις που φέτος δεν τυπώθηκαν και προσκαλούνταν ο κόσμος και οι επίσημοι που φέτος δεν προσκλήθηκαν. Η απορρόφηση της Δραπετσώνας από το Κερατσίνι, ειδικά στα Θεοφάνεια, φάνταζε πολύ εμφανής.
.
Ο δήμαρχος ειδοποίησε τον Ιερώνυμο της Ανάληψης που θα έριχνε τον σταυρό να καθυστερήσουν πέντε λεπτά για να προλάβει να παρευρεθεί στη ρίψη. Ο Ιερώνυμος, σταθερός στις απόψεις του μια ζωή και θυμωμένος με την υποβάθμιση της Δραπετσώνας δεν περίμενε ούτε τα 5 λεπτά. Έριξε το σταυρό στη θάλασσα και ο Τζανής είδε μόνο το τέλος της τελετής.
.
Ύστερα κόπηκε η πρωτοχρονιάτικη πίτα. Σε ένα θέατρο που για άλλες εκδηλώσεις είναι καλό αλλά για δεξιώσεις είναι ακατάλληλο παντελώς. Η καταλληλότατη αίθουσα δεξιώσεων του δήμου Δραπετσώνας στον Β' όροφο του (πρώην) δημαρχείου έμεινε άδεια για πρώτη φορά από το 1985 που εγκαινιάστηκε το κτήριο.
.
Εγκατάλειψη και απογοήτευση!! Αν αυτός είναι ο τρόπος για να πουν οι Κερατσινιώτες ότι "κατέκτησαν" τη γειτονική τους πόλη, τότε μπράβο τους, το κατάφεραν!
Αν προλαβαίνουν να δουν το λάθος που γίνεται και να κάνουν κάτι για να το επανορθώσουν, εμείς δίνουμε το αναγκαίο χρονικό περιθώριο να ξεζαλιστούν από τα προβλήματα που συνάντησαν με το καλημέρα και να αλλάξουν ρότα.
.
Η Δραπετσώνα πάντως ποτέ δεν πεθαίνει!

Τετάρτη 5 Ιανουαρίου 2011

Ο ΣΤΕΦΑΝΟΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΔΡΑΠΕΤΣΩΝΑΣ

.
Ο Στέφανος Σαββόπουλος είναι ο θρυλικός Πρόεδρος των Εργαζομένων του Δήμου Δραπετσώνας που τα τελευταία χρόνια είχε μείνει απλό μέλος του συλλόγου. Από σήμερα είναι και πάλι Πρόεδρος του σωματείου. Τα τελευταία χρόνια Πρόεδρος ήταν ο Γιώργος Λούλος αλλά συνταξιοδοτήθηκε και ο Στέφανος επιστρατεύτηκε πάλι.
.
Να θυμήσουμε πως δύο ειδικά περιόδους, επί Μπεάζογλου 1987-90 και επί Αραβιάδη 2003-2006 ο Σύλλογος, με Πρόεδρο τον Στεφ. Σαββόπουλο. πρωταγωνίστησε στις εξελίξεις.
.
Τώρα με την ενοποίηση των δήμων Κερατσινίου και Δραπετσώνας θα υπάρξουν ασφαλώς εξελίξεις και στα ζητήματα των συλλόγων εργαζομένων. Θα ενημερώνουμε για ό,τι πρόκειται να συμβεί.
.

Κυριακή 2 Ιανουαρίου 2011

ΔΗΜΑΙΡΕΣΙΕΣ ΣΤΟ ΝΕΟ ΔΗΜΟ ΚΕΡΑΤΣΙΝΙΟΥ-ΔΡΑΠΕΤΣΩΝΑΣ

.
Έγιναν οι δημαιρεσίες στο νέο δήμο Κερατσινίου Δραπετσώνας και κράτησαν 5 ώρες!!! από τις 10 το πρωί ως τις 3 το μεσημέρι σήμερα, Κυριακή 2-1-2010
.
Πρόεδρος του ΔΣ εκλέχτηκε ο Κώστας Χρονόπουλος και αντιπρόεδρος η Χρύσα Μυργιαλή. Γραμματέας η Μαρία Μαράκου
.
Στη θέση της παλιάς Δημαρχιακής, τώρα θα υπάρχουν δυο επιτροπές, η Οικονομική και η Ποιότητας Ζωής.
.
Την Οικονομική Επιτροπή θα αποτελούν οι Δήμαρχος (ως Πρόεδρος), Βενετίδης Αναστ., Δαβγιώτη Ελ., Θεοχάρης Διον., Μαϊλη Μ., Γαβαλά Νικ. από πλευράς διοίκησης και Χρυσός Αλ., Μελάς Φ., Πατίδης Ηλ. από την αντιπολίτευση. Αναπληρωματικοί θα είναι οι Δασκαλάκη Μ., Μανουσιάδης Μπ., Σενικίδου Μ, για τη διοίκηση και Ζούπης Ζαχ., Μελάς Στ., για την αντιπολίτευση.
.
Την Επιτροπή Ποιότητας Ζωής θα αποτελούν οι Δήμαρχος (ως Πρόεδρος), Δασκαλάκη Μ., Λάλος Ι., Μανουσιάδης Μπ., Μόσχου Ειρ. και Σενικίδου Μαρ. από τη διοίκηση και Τσιρίδης Γ., Μπαρμπαγιάννη Ευγ., Πετρίδης Γ. από την αντιπολίτευση. Αναπληρωματικοί θα είναι οι Μαθιουδακη Ειρ., Πάστρα Χαρ. και Σαρηγεωργίου Θεοδ. για την διοίκηση και Φωτίου Ξ., Μελάς Στ. για την αντιπολίτευση.
.

Παρασκευή 24 Δεκεμβρίου 2010

ΑΠΟΧΑΙΡΕΤΏΝΤΑΣ ΤΟ 2010, ΑΠΟΧΑΙΡΕΤΩΝΤΑΣ ΤΗ ΔΡΑΠΕΤΣΩΝΑ

.
Στο βιντεάκι αυτό περιλαβάνονται σκηνές της Δραπετσώνας που χάνεται από τον αυτοδιοικητικό χάρτη σαν ανεξάρτητη πόλη και σκηνές που έχουν σχέση με μένα (φωτογραφίες) και το 1ο ΕΠΑΛ Δραπετσώνας για τους καθηγητές του οποίου το έφτιαξα αντί γιορτινής κάρτας. Το ανεβάζω όμως και εδώ για όποιον θέλει να το δει. Επαναλαμβάνω ότι τα άγνωστα πρόσωπα στο βίντεο είναι καθηγητές του ΕΠΑΛ .
.
.

Πέμπτη 23 Δεκεμβρίου 2010

Στις 29 Δεκεμβρίου η ορκωμοσία της νέας δημοτικής αρχής Κερατσινίου-Δραπετσώνας

.
Η ορκωμοσία των νέων δημοτικών συμβούλων και του δημάρχου κ. Λ.Τζανή θα γίνει στις 29 Δεκεμβρίου 2010, ημέρα Τετάρτη, στις 6μμ στο Κλειστό Γυμναστήριο Παντελής Νικολαΐδης, στην Ιχθυόσκαλα.
.
Έχουν κληθεί όλοι οι φορείς του δήμου και πολύς κόσμος καθώς η πρόσκληση είναι ανοιχτή για όλους τους δημότες.
.
Θα υπάρξει και ομιλία του δημάρχου. Σωστό! Πάντως, σωστό θα ήταν να χαιρετήσουν και οι επικεφαλής των άλλων τριών συνδυασμών. Δεν το προβλέπει το πρόγραμμα αλλά ο Τζανής το έφτιαξε το πρόγραμα και, αν θέλει, ο ίδιος μπορεί να το αλλάξει!
.

Τετάρτη 22 Δεκεμβρίου 2010

ΤΤΟ ΝΕΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΚΕΡΑΤΣΙΝΙΟΥ ΔΡΑΠΕΤΣΩΝΑΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΝΗΜΕΡΩΘΕΙ ΑΜΕΣΑ ΓΙΑ ΤΑ ΑΝΟΙΧΤΑ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΔΡΑΠΕΤΣΩΝΑΣ

.
1.- ΘΕΜΙΣΤΟΚΛΕΙΟ
(ΤΑΦΟΣ ΘΕΜΙΣΤΟΚΛΗ, ΜΝΗΜΕΙΟ στα Λιπάσματα)



Α.- ΑΝΑΦΟΡΑ ΣΤΟΝ ΧΩΡΟ ΚΑΙ ΣΤΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΤΗΣ ΥΠΟΘΕΣΗΣ
Το ΘΕΜΙΣΤΟΚΛΕΙΟ μέσα στα Λιπάσματα. Στο βάθος διακρίνεται ο κάβος Κράκαρη και το κεντρικό λιμάνι του Πειραιά.

Στη Δραπετσώνα και στον χώρο του πρώην εργοστασίου Λιπασμάτων, βρίσκεται ένα ταφικό μνημείο του Θεμιστοκλή. Ο νικητής της μάχης της Σαλαμίνας Θεμιστοκλής, αρχικά δοξάστηκε από τους συμπολίτες του ωστόσο, ακολουθώντας την μοίρα πολλών ένδοξων τέκνων της Ελλάδας, κάποια στιγμή εξοστρακίστηκε. Διώχθηκε από τους αριστοκρατικούς α-ντιπάλους του και κατέφυγε στην Περσία για προστασία. Έμεινε στα α-πέναντι παράλια της Μικράς Ασίας και πέθανε στη Μαγνησία όπου και ετάφη. Κάποια χρόνια μετά τον θάνατό του, φίλοι του πολιτικοί και θαυ-μαστές του μετέφεραν τα οστά και έφτιαξαν ένα ταφικό μνημείο προς τι-μήν του απέναντι από το σημείο όπου δοξάστηκε, στο σημείο που βρί-σκεται στην έξοδο του λιμένα του Κανθάρου (του κεντρικού λιμανιού του Πειραιά) και απέναντι ακριβώς από την Ψυτάλλεια. Το μαρτυρούν αυτό ο Θουκυδίδης, ο Παυσανίας και άλλοι αρχαίοι συγγραφείς. Αυτόπτης μάρ-τυρας του Θεμιστόκλειου ήταν και ο Πλούταρχος. Ο χώρος του μνημείου με την ονομασία «Θεμιστόκλειον», βρίσκεται στην παραλία του εργοστα-σίου Λιπασμάτων και η περιγραφή του χώρου του ταφικού μνημείου από τον Διόδωρο τον Περιηγητή (κατ’ άλλους Θεόδωρο) που τον επισκέφτηκε κάποια χρόνια αργότερα δεν αφήνει την παραμικρή αμφιβολία. Λέει συ-γκεκριμένα ο Πλούταρχος για τον Διόδωρο
«Διόδωρος δ’ ο περιηγητής εν τοις περί μνημάτων είρηκεν, ως υ-πονοών μάλλον ή γιγνώσκων, ότι περί τον λιμένα του Πειραιώς, από του κατά τον Άλκιμον ακρωτηρίου, πρόκειταί τις οίον αγκών και κάμψαντι τούτον εντός, ή το υπεύδιον της θαλάττης, κρηπίς εστιν ευμεγέθης και το περί αυτήν βωμοειδές, τάφος Θεμιστοκλέ-ους»
Στον χώρο και στο περιγραφόμενο σημείο υπάρχουν υπολείμματα του ταφικού μνημείου όμως χρειάζεται ανασκαφή για να βρεθούν τα αρχαία και να αναδειχθεί το σπουδαίο αυτό μνημείο. Για όσο καιρό λειτουργού-σαν τα Λιπάσματα, το ταφικό μνημείο έμενε περιτοιχισμένο αλλά και καλυμμένο από χώματα, χημικά και απορρίμματα. Οι αρμόδιοι του ερ-γοστασίου διέδιδαν ότι το ταφικό μνημείο είναι …. «φάρος»!!! και ότι ο τάφος βρίσκεται στην απέναντι ακτή, στη Φρεαττύδα. Ήταν μια απαρά-δεκτη και εγκληματική ενέργεια ανθρώπων που δεν νοιάζονταν παρά για τα κέρδη τους. Έσβηναν την ιστορία της πόλης και αν ήταν δυνατόν θα εξαφάνιζαν κάθε ίχνος της. Υπάρχουν όμως τα γραπτά των αρχαίων συγ-γραφέων, οι παλιοί χάρτες που δείχνουν την ύπαρξη του μνημείου (tombe) και αναφορές ανθρώπων όπως ο Ιάκωβος Δραγάτσης που κατέ-δειξαν και το μνημείο αλλά και τον ακριβή τόπο στον οποίο βρίσκεται.
Πολλά οφείλει η Δραπετσώνα και το μνημείο στον κ. Ιακ.Χ.Δραγάτση, έναν ακούραστο ερευνητή της αλήθειας που στο βιβλίο του «Το Θεμιστό-κλειον» (εκδ. Βασιλική Τυπογραφία Παφτάκη-Παπαγεωργίου 1906 βρί-σκεται στο Αρχείο Μελετόπουλου). Όχι μόνο κάνει μια ενδελεχέστατη μελέτη που αποδεικνύει πέραν πάσης αμφιβολίας ότι στον χώρο του ερ-γοστασίου βρίσκεται το Θεμιστόκλειο αλλά παραθέτει και χάρτες και φω-τογραφίες που δεν αφήνουν την παραμικρή αμφιβολία. Θαυμαστής και ο ίδιος του ανδρός αλλά και του άθλου του, γράφει ο Δραγάτσης σε ένα σημείο του βιβλίου του:
«Πάντων δ’ έσχατον, αφ’ ου εφθάσαμεν εις το τέλος του λόγου του περί του Θεμιστοκλέους θα ηδύνατό τις να είπη πόσον αρμόζει η θέσις, όχι μόνον προς τα γεγραμμένα, αλλά και προς αυτό τούτο προ του να ιδρυθεί δηλ. μνημείον τιμητικόν τοιούτου ανδρός, αλ-λά και τοιούτου γεγονότος αναμνηστικόν, όχι μόνον διότι ο τόπος, ως είπομεν, απανταχόθεν είνε σύνοπτος, αλλά και διότι κείται εις τόσον καλόν σημείον, ώστε και δια τους εισπλέοντας και δια τους εκπλέοντας και δια πάντα εκείθεν παριόντα και το στενόν της Σαλαμίνος να δεικνύει και το μέγεθος της νίκης του Θεμιστοκλέ-ους να υπομιμνήσκη και το υπέροχον της διανοίας του ανδρός εις τον νουν να επαναφέρει, ου μην αλλά να κείται εκεί προσόψιος άλλων ομοίως εξεχόντων σημείων και μετ’ αυτών να αναπολή εις την μνήμην την όλην εικόνα των εκεί τελεσθέντων»


Β.-ΤΟ ΠΡΟΣΦΑΤΟ ΠΑΡΕΛΘΟΝ ΚΑΙ ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΤΩΡΑ
Στον χώρο όπου βρίσκεται το Ταφικό Μνημείο του Θεμιστοκλή (Θεμιστόκλειο) ο Δήμος Δραπετσώνας έχει εκφράσει την πρόθεσή του, και κατά το παρελθόν (1998 και 1999) αλλά και πρόσφατα με αποφά-σεις του δημοτικού του συμβουλίου (και τεχνικό πρόγραμμα 2010), να προχωρήσει στην προφύλαξη, προστασία και ανάδειξη του μνημείου. Παράλληλα έχει θέση σαν στόχο του τον επίσημο χαρακτηρισμό του χώ-ρου που περικλείει το ταφικό μνημείο ως αρχαιολογικού. Πρόθεση του Συμβουλίου επίσης είναι η ανάδειξη αυτού του αρχαιολογικού χώρου, εκτός από ,την διατήρηση της ιστορικής μνήμης, να συμπέσει και με μια αξιοποίηση του προς όφελος των κατοίκων της περιοχής.
Κατόπιν επισκέψεως του κ. Γ.Τσιρίδη και της κ. Ξ. Φωτίου στην αρχαιολογική υπηρεσία στις αρχές του 2010 προέκυψε η ανάγκη να γί-νουν κάποιες ενέργειες. Λόγω των εκλογών το θέμα όμως δεν είχε την α-ναμενόμενη εξέλιξη που τώρα μπορεί να έχει καθώς δεν απαιτεί ούτε με-γάλα ποσά να διατεθούν ούτε οι υπηρεσίες να εμπλακούν πολύ σε μια περίοδο διοικητικών αναστατώσεων λόγω της μεταρρύθμισης η οποία ε-πήλθε στους ΟΤΑ.
Προκειμένου, λοιπόν, να διεξαχθούν στον χώρο αυτό εργασίες κα-θαρισμού, αποκατάστασης του τοιχίου και αξιολόγησης και καταγραφής τυχόν ευρημάτων από την αρχαιολογική υπηρεσία, και σε συνεννόηση με αυτήν, προτείνουμε να εκτελέσει ο δήμος με ΑΥΤΕΠΙΣΤΑΣΙΑ ή με ΑΝΑΘΕΣΗ ΚΑΤΟΠΙΝ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ (πρόχειρου) ένα έργο με τίτλο:
«ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΚΑΘΑΡΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΘΕΜΙΣΤΟΚΛΕΙΟΥ».
Για την εκτέλεση του έργου θα προσληφθούν για διάστημα 3 (τριών) μηνών 3 (τρεις) εργάτες και 1 (ένας) αρχαιολόγος με την υπόδειξη της αρχαιολογικής υπηρεσίας και το έργο θα γίνει υπό την επίβλεψη της ΚΣΤ’ Εφορίας Αρχαιοτήτων Πειραιά. Ο προϋπολογισμός του έργου είναι 20.000 ευρώ, αφορά σε μισθοδοσίες και ασφαλιστικές εισφορές και σχε-τικό κονδύλι έχει περιληφθεί στον Προϋπολογισμό του 2010 του Δήμου Δραπετσώνας και στο Τεχνικό του Πρόγραμμα.
Η απόφασή μας αυτή θα επιβαρύνει τον Δήμο με ποσό 25.000 ευρώ για το οποίο ο Δήμος Δραπετσώνας έχει ήδη λάβει απόφαση να τα εισπράξει –και τα εισέπραξε- με επιβολή ανταποδοτικού δυνητικού τέ-λους στις βιομηχανίες της περιοχής.
Παράλληλα ο Δήμος πρέπει να πάρει μια απόφαση για τον
Χαρακτηρισμό του Ταφικού Μνημείου του Θεμιστοκλή (του αποκαλού-μενου στην αρχαιότητα ως «Θεμιστόκλειου») ως Αρχαιολογικού Χώρου.
Αυτή η απόφαση δεν θα επιβαρύνει οικονομικά τον δήμο. Πιθανώς να χρειάζεται σχετικά εισήγηση ή απόφαση της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής.


2.- ΑΦΡΟΔΙΣΙΟ
(Ιερό της Αφροδίτης)


Α.- ΑΝΑΦΟΡΑ ΣΤΟΝ ΧΩΡΟ ΚΑΙ ΣΤΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
Το Ιερό της Αφροδίτης υπήρχε στην αρχαιότητα εκεί που σήμερα είναι το ΑΠΡΟΟΠΤΟ και ο Σταθμός Λαρίσης του ΟΣΕ στα όρια των δήμων Κερα-τσινίου-Δραπετσώνας και Πειραιά
Εκεί σήμερα υπάρχει ο μεγαλύτερος επισκέψιμος αρχαιολογικός χώρος του Πειραιά που περιλαμβάνει τμήμα του Κονώνιου τείχους και πύργο της Ηετιώνειας Πύλης (το ονομαζόμενο Καστράκι)
Στο Κονώνειο τείχος, στην Ηετιώνεια Πύλη, κατά την ανασκαφή που έγι-νε εκεί, βρέθηκαν δύο επιγραφές. Οι επιγραφές αυτές γράφουν τα εξής:
1η: «ΕΠ’ ΕΥΒΟΥΛΙΔΟ ΑΡΧΟΝΤΟΣ ΑΠΌ ΤΟ ΣΗΜΕΙΟ ΑΡΞΑΜΕΝΟΝ ΜΕΧΡΙ ΤΟ ΜΕΤΩΠΟ ΤΩΝ ΠΥΛΩΝ ΤΩΝ ΚΑΤΆ ΤΟ ΑΦΡΟΔΙΣΙΟΝ ΕΠΙ ΔΕΞΙΑ ΕΞΙΟΝΤΙ Γ[Η]ΗΗΓ[Δ]ΔΔΔΔ ΜΙΣΘΩΤΗΣ ΔΗΜΟΣΘΕΝΗΣ ΒΟΙΩΤΙ-ΟΣ ΑΥΤΉ ΠΡΟΣΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΛΙΘΩΝ»
2η: «ΕΠΙ ΔΙΟΦΑΝΤΟ ΑΡΧΟΝΤΟΣ ΣΚΙΡΟΦΟΡΙΩΝΟΣ ΜΗΝΟΣ ΕΣ ΤΑ ΚΑΤ’ ΗΜΕΡΑΝ ΕΡΓΑ ΖΕΥΓΕΣΙ ΤΟΥΣ ΛΙΘΟΥΣ ΑΓΟΥΣΙ ΜΙΣΘΟΣ/ ΗΓ[Δ] Δ/ΣΙΔΗΡΙΩΝ ΜΙΣΘΟΣ Γ[Δ]»
(ΣΗΜ.: Τα παραπάνω αναφέρονται αναλυτικά και παρατίθενται φωτογρα-φίες στο πόνημα του Σταϊχάουερ «Η Ηετιώνεια Πύλη»)
Στην 1η επιγραφή αναφέρεται σαφώς ότι εκτελέστηκαν κάποιες εργασίες –κατασκευές (επισκευές πιθανώς) που έγιναν στο τείχος κοντά στο Αφρο-δίσιο.
Στην 2η επιγραφή επιβεβαιώνεται ότι εκεί έγιναν εργασίες επισκευής κά-ποια στιγμή

Με βάση αυτά τα απ’ ευθείας ανασκαφικά ευρήματα αλλά και από περι-γραφές αυτόπτων μαρτύρων περιηγητών της αρχαίας εποχής, γνωρίζουμε ότι δίπλα στην Ηετιώνεια Πύλη βρισκόταν το Ιερό της Αφροδίτης, το Α-φροδίσιο.
Αναφορές στο Αφροδίσιο γίνονται στον Αριστοφάνη (στο έργο του «Ειρή-νη»), στον Παυσανία κλπ. Οι αναφορές των αρχαίων αποδίδουν την ίδρυ-ση του Αφροδίσιου είτε στον Θεμιστοκλή για την νίκη στη Σαλαμίνα, είτε στον Κόνωνα για τη νίκη του στην Κνίδο (στα παράλια της Μικράς Ασίας) όπου υπήρχε περίφημος ναός της Αφροδίτης. Πιθανό είναι να προϋπήρ-χε ναός της Αφροδίτης που ενισχύθηκε με αφορμή αυτές τις νίκες.
Πάντως δεν βρέθηκε κανένα θεμέλιο του ναού ως τώρα πράγμα που δεί-χνει ότι οι βάρβαροι καταστροφείς του το εκθεμελίωσαν για να μην φαί-νεται καν η ύπαρξή του. Κάποια πιθανά ερείπια που έχουν απομείνει τα σημειώνει ο κ. Σταϊχάουερ που έκανε την ανασκαφή της Ηετιώνειας Πύ-λης.
Ωστόσο, η μη ύπαρξη βαριών κατασκευών πάντως ενισχύεται από το γε-γονός ότι τα Ιερά της Αφροδίτης ήταν συνήθως κήποι. Αν είναι έτσι, τότε η περιοχή αυτή της σημερινής κοινότητας Δραπετσώνας του δήμου Κε-ρατσινίου Δραπετσώνας θα πρέπει να ήταν ένας παράδεισος. Με την επι-βλητική Ηετιώνεια Πύλη, τους μεγαλοπρεπείς τύμβους και τραπεζώνες (τάφους) ερείπια των οποίων υπήρχαν διάσπαρτα μέχρι πρόσφατα σε όλη την περιοχή, και με το λιμάνι από τη μια και τα στενά της Σαλαμίνας από την άλλη, η Δραπετσώνα πρέπει να ήταν μια υπέροχη πόλη-τοποθεσία στην αρχαιότητα.
Κατά την αρχαιότητα η Δραπετσώνα ήταν η Ηετιώνεια δηλαδή η περιοχή της Ηετιώνειας Πύλης, ένας Τραπεζών γεμάτος «τράπεζες» δηλαδή ταφό-πλακες ηρώων και άλλων πολιτών που θάβονταν έξω από τα σπουδαία τείχη που προστάτευαν το λιμάνι από θαλάσσιες αλλά και χερσαίες επι-θέσεις.
Οι «τράπεζες» (τύμβοι) χάθηκαν λόγω της άναρχης ανοικοδόμησης αλλά ένα μεγάλο ταφικό μνημείο, ο πιο σπουδαίος και μεγάλος τύμβος της αρχαιότητας στον Πειραιά, μνημείο αφιερωμένο στον στρατηγό Θεμιστο-κλή, τον νικητή της Σαλαμίνας, το Θεμιστόκλειο, περιμένει την ανάδειξη και αξιοποίησή του.
Όπως χάθηκαν οι τύμβοι στην περιοχή γύρω από το Καστράκι και τη γέ-φυρα Αγίου Διονυσίου, έτσι χάθηκε και το Αφροδίσιο. Διαδοχικές επεμ-βάσεις στον χώρο δίπλα στην Ηετιώνεια Πύλη, στον χώρο που σήμερα αξιοποιείται από τον Δήμο σαν χώρος πρασίνου (ανάμεσα στον αρχαιολο-γικό χώρο και το «Απρόοπτο») κάλυψαν τα ίχνη του σπουδαίου αρχαίου ναού.
Η πρώτη εκσκαφή έγινε πριν τον Πόλεμο προκειμένου να φτιαχτεί ο σι-δηροδρομικός σταθμός Λαρίσης. Εκεί που είναι τώρα οι γραμμές ήταν πιθανότατα το Αφροδίσιο.
Ό,τι απέμεινε, θαμμένο στη γη, το κατέστρεψε η δεύτερη εκσκαφή που έγινε το 1989 από τον ΟΛΠ για τη δημιουργία ενός σούπερ μάρκετ των εργαζομένων του και άλλες εγκαταστάσεις. Η αρχαιολογική υπηρεσία έδωσε τότε την άδεια στον ΟΛΠ για την εκσκαφή και αυτό μας κάνει να πιστεύουμε ότι η μεγάλη καταστροφή πρέπει να είχε ήδη συντελεστεί κατά την εκσκαφή του ΟΣΕ.
Το ίδιο το Κράτος δια μέσου των οργανισμών του κατέστρεψε την ιερή αρχαία κληρονομιά.

Β.- ΤΙ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΣΗΜΕΡΑ
Σήμερα δεν μπορεί πια να γίνει πλήρης αποκατάσταση του Αφροδίσιου. Μπορεί όμως να δημιουργηθεί ένα μνημείο στον χώρο αυτό που να δεί-χνει που ήταν και πως ήταν αυτό το ιερό της αρχαιότητας.
Μέσα στον χώρο που προορίζεται για πράσινο και αναψυχή μπορεί να γίνει μια μικρή αναπαράσταση του Αφροδίσιου. Γνωρίζουμε πως έμοιαζε πολύ με το Αφροδίσιο της Κνίδου και έτσι μπορούμε να έχουμε μιαν α-ναπαράσταση σε σχέδια ή τρισδιάστατη και είναι θετικό το γεγονός ότι αυτή η αναπαράσταση μπορεί να εγκατασταθεί στον χώρο που μετατρέ-πεται από τον Δήμο σε χώρος αναψυχής και πρασίνου, αφού και στα Αφροδίσια της αρχαιότητας το χαρακτηριστικό τους ήταν οι κήποι πρα-σίνου που τα περιέβαλαν.
Σε ένα περίοπτο σημείο, όπου θα φιλοξενηθούν και οι πλάκες (ή αντί-γραφά τους) που βρέθηκαν στην Ηετιώνεια, θα διατηρούσε τη μνήμη αυ-τού του σπουδαίου αλλά χαμένου πια αρχαίου ναού μειώνοντας κάπως την μεγάλη απώλεια.
Ο Σταϊχάουερ θα μπορούσε να μας δώσει και για το θέμα αυτό καμιά ιδέα.

Τρίτη 21 Δεκεμβρίου 2010

Τα πρώτα βήματα που πρέπει να γίνουν στους δήμους με βάση το νέο πλαίσιο (Καλλικράτης)

.
Το Υπουργείο Εσωτερικών εξέδωσε έναν «ΟΔΙΚΟ ΧΑΡΤΗ» που περιγράφει τα πρώτα βήματα που πρέπει να κάνουν οι δήμοι τους 3 περίπου πρώτους μήνες από την εγκατάσταση των νέων δημοτικών αρχών, την 1-1-2011

Πρέπει να γίνουν βήματα στους εξής επτά σημαντικούς τομείς:
.
1. Συγκρότηση οργάνων και ανάθεση αρμοδιοτήτων. Εκτός από τα αυτονόητα και συνήθη (εκλογή προεδρείων δημοτικών συμβουλίων, ορισμοί αντιδημάρχων, οικονομική επιτροπή και επιτροπή ποιότητας ζωής), πρέπει εντός 2 μηνών να έχουν συγκροτηθεί οι νέες επιτροπές και τα όργανα που προβλέπει ο «Καλλικράτης» όπως οι επιτροπές διαβούλευσης, ο συμπαραστάτης του δημότη και της επιχείρησης κλπ ενώ πρέπει να έχουν καταρτιστεί όλοι οι σχετικοί Κανονισμοί (Λειτουργία Δημοτικού Συμβουλίου, Πληροφόρησης Πολιτών, Διαβούλευσης, Εκπροσώπησης Μεταναστών κλπ).
.
2. Οργάνωση και λειτουργία υπηρεσιών και διοικητική μέριμνα. Πρέπει να αντιμετωπιστούν θέματα όπως η τοποθέτηση υπαλλήλων, η στέγαση υπηρεσιών, η προσαρμογή των υποδομών, η ανάπτυξη των νέων ιστοσελίδων για την πληροφόρηση των πολιτών και πολλά άλλα.
.
3. Οικονομική διαχείριση-Επιχειρησιακός σχεδιασμός. Μέχρι τις 31/3/2011 πρέπει να έχει ολοκληρωθεί η κατάρτιση και ψήφιση του προϋπολογισμού, του τεχνικού προγράμματος και του ετήσιου προγράμματος δράσης του Δήμου. Επίσης μέσα στο πρώτο τρίμηνο πρέπει να αρχίσει η κατάρτιση του 5ετούς Επιχειρησιακού Προγράμματος
.
4. Διαχείριση αρμοδιοτήτων-Πληροφόρηση δημοτών. Οι νέες αρμοδιότητες Δήμων αρχίζουν να ασκούνται αμέσως, από 1/1/2011 και πρέπει άμεσα τα νέα συλλογικά όργανα να πάρουν όλες τις αναγκαίες αποφάσεις ενώ μέχρι 31/3 πρέπει να έχουν εγκριθεί οι Χάρτες Δικαιωμάτων και Υποχρεώσεων των Πολιτών.
.
5. Συγχώνευση-κατάργηση Νομικών Προσώπων και Επιχειρήσεων. Εντός δυο μηνών πρέπει να συγχωνευθούν όλα τα υφιστάμενα Ν.Π.Δ.Δ των Δήμων σε δυο το ανώτερ, να συγχωνευθούν οι σχολικές επιτροπές επίσης σε δυο (μία για κάθε βαθμίδα), να λυθούν και να εκκαθαριστούν δημοτικές Επιχειρήσεις. Επίσης πρέπει να ρυθμιστούν τα θέματα του προσωπικού όλων αυτών των καταργούμενων Ν.Π και Επιχειρήσεων.
.
6. Διαχείριση προσωπικού. Πρόκειται κυρίως για αυτοδίκαιη στις περισσότερες περιπτώσεις μεταφορά και κατάταξη του προσωπικού των συνεννούμενων Δήμων στον νεοσύστατο Δήμο αλλά για κάποιες υποχρεωτικές μετατάξεις.
.
7. Εποπτεία-Έλεγχος λειτουργίας. Αρχίζουν αμέσων να λειτουργούν οι νέες Αυτοτελείς Υπηρεσίες Εποπτείας στις οποίες πρέπει να αποστέλλονται προς έλεγχο νομιμότητας όλες οι αποφάσεις του Δήμου. Αυτές αντικαυθιστούν την Νομαρχία παλιότερα ή την Περιφέρεια πιο πρόσφατα
.

Τρίτη 7 Δεκεμβρίου 2010

ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΝΕΞΑΡΤΗΣΙΑΣ ΤΗΣ ΔΡΑΠΕΤΣΩΝΑΣ ΕΝ ΟΨΕΙ

.
Η Δραπετσώνα ήταν αυτοτελής αυτοδιοίκητος οργανισμός επί 60 χρόνια (1950-2010) μέχρι που την κατάργησε ο "Καλλικράτης" γιατί δεν έπιανε το όριο των 20.000 κατοίκων.
.
Γιατί 20.000 και όχι 18.675 ή 22.087 ή 13.091 κλπ.; Τι νόημα είχε ο "στρογγυλός" αριθμός πολλαπλάσιο του 10; ΚΑΝΕΝΑ! Ίσα-ισα που η καθιέρωση ενός τέτοιου ορίου έδειχνε ότι πρόκειται για "μάχαιρα του Προκρούστη" και όχι για μια επιστημονικά μελετημένη κίνηση. Θα μπορούσε να είναι π.χ. ο αναγκαίος πληθυσμός για μια έδρα στο Κοινοβούλιο (με την απογραφή της 18-3-2001) ο αριθμός αυτός θα ήταν 36.447, που δεν μας βολεύει μεν αλλά έχει κάποιο νόημα. Θα μπορούσε να είναι (άλλο παράδειγμα) το μισό του αναγκαίου πληθυσμού για μια έδρα σε Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Πειραιά μόνο (Α και Β Περιφέρειες). Θα είχαμε έτσι διαίρεση του 4.371.428 (που είναι 3.534.608 η Αθήνα και και 836.820 η Θεσσαλονίκη) δια των 332 )που είναι το διπλάσιο των 116 εδρών) και θα έβγαινε ένα νούμερο 13.167 πληθυσμός ελάχιστος για να παραμείνει ένας δήμος ανεξάρτητος. Όλα αυτά είναι παραδείγματα του πως μπορεί να προκύψει ένα μέτρο με τρόπο αντικειμενικό και όχι στρογγυλοποιημένο σε νούμερο που "μας βολεύει" (βγάζει πληθος δήμων όσο θα θέλαμε) αλλά είναι εντελώς υποκειμενικό.
.
Παρ¨όλα αυτά, το όριο τν 20.000 κατοίκων μπορεί να το πιάσει το 2011 (Μάρτιο) που θα γίνει η επόμενη απογραφή. Κι αν δεν το πιάσει, μπορούμε να μαζέψουμε υπογραφές από τις γειτονικές περιοχές Κερατζάκη, Ευγένεια, Χαραυγή, Κοπή κλπ. (όπου οι κάτοικοι το θέλουν σε συντριπτική πλειοψηφία) και να αιτηθούμε επίσημως τον διαχωρισμό μας από το Κερατσίνι εκ νέου. Ακόμα κι αν δεν γίνει δεκτό το αίτημα αμέσως, θα έχουν τεθεί οι βάσεις ώστε στα προσεχή χρόνια να το πετύχουμε.
.
Πρώτη μας δουλειά είναι να περιμένουμε μέχρι το καλοκαίρι του 2011 που θα ξέρουμε το αποτέλεσμα της απογραφής και μετά θα πρέπει να ξεχυθούμε για υπογραφές. Αυτή τη δουλειά πρέπει να την αναλάβει μια διαπαραταξιακή επιτροπή που θα πρέπει να συσταθεί άμεσα.
.

Πέμπτη 2 Δεκεμβρίου 2010

ΑΠΟΤΙΜΗΣΕ ΤΟ ΕΚΛΟΓΙΚΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΚΑΙ ΣΥΖΗΤΗΣΕ ΤΙΣ ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ Η "ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ" (η παράταξη του Αλ. Χρυσού)

.
Την Τετάρτη 1/12/2010 στις 8μμ συνεδρίασε η Ολομέλεια του συνδυασμού Αναγέννηση που διεκδίκησε τη δημαρχία με επικεφαλής τον κ. Αλ. Χρυσό κι έχασε στον Β΄γύρο από τον Τζανή. Ήταν παρόντες σχεδόν όλοι οι υποψήφιοι του συνδυασμού και φίλοι που έδωσαν τη μάχη της 7 και 14/11 και είναι μέλη της δημοτικής κίνησης.
.
Η κεντρική εισήγηση ήταν του Αλ. Χρυσού και μίλησαν στελέχη και μέλη της κίνησης. Θέματα ήταν κυρίως η αποτίμηση του εκλογικού αποτελέσματος και οι αποφάσεις για την παραπέρα πορεία.
Οι εκτιμήσεις για το εκλογικό αποτέλεσμα κυμάνθηκαν από τον χαρακτηρισμό "σχετική αποτυχία λόγω αντικειμενικών δυσκολιών (λέγε με ΠαΣοΚ)" μέχρι τονν χαρακτηρισμό "σκλήρή ήττα" ή "καθαρή αποτυχία" δείχνοντας κυρίως προς τον επικεφαλής.
Για τη συνέχεια αποφασίστηκε μια στοιχειώδης οργάνωση (εκτελεστική επιτροπή, δημοτική ομάδα, ολομέλεια κλπ.) και έγιναν διάφορες εκτιμήσεις.
.
Ο κ.Χρυσός είπε ότι αν αντιληφθεί ότι πρέπει να μπει άλλος επικεφαλής με άλλα χαρακτηριστικά από τα δικά του θα ανοίξει ο ίδιος ζήτημα διαδοχής. Ζητά όμως να του αναγνωριστεί η καλή και έντιμη προσπάθεια που έγινε και που κατέληξε σε ήττα κυρίως εξ αιτίας της καθυστέρησης να δοθεί το χρίσμα που διευκόλυνε διαλυτικές κινήσεις στον χώρο.
.
Ζούπης, Χρύσα Μυργιαλή, Πεταβρατζής, Ξένια Φωτίου κλπ. κατέθεσαν τις απόψεις τους που κυμάνθηκαν μέσα στο εύρος που αναφέρθηκε πιο πάνω. Ο Γ.Τσιρίδης υπενθύμισε την συμμετοχή της Πρώτης Κίνησης στο νέο σχήμα και σημείωσε ότι το εκλογικό αποτέλεσμα ήταν αποτυχία αφού ο συνδυασμός του ΠαΣοΚ΄μπορούσε και έπρεπε να είναι το φαβορί.
.
Εξελέγη μια 20-μελής εκτελεστική επιτροπή (προσωρινή) που θα συντονίζει την δημοτική κίνηση.
.

Σάββατο 27 Νοεμβρίου 2010

ΤΕΤΑΡΤΗ 1 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2010 στις 7μ.μ. ΣΥΝΕΡΧΕΤΑΙ Η ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ ΤΟΥ ΣΥΝΔΥΑΣΜΟΥ "ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ"

.
Την Τετάρτη 1-12-2010 ώρα 7μμ συνέρχεται η ολομέλεια του συνδυασμού ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ του Αλ. Χρυσού. Στόχος είναι να γίνει συζήτηση για όλα. Για το εκλογικό αποτέλεσμα, για την σημερινή κατάσταση και για τις προοπτικές που υπάρχουν.
.
Όπως είναι φυσικό οι εκτιμήσεις για το εκλογικό αποτέλεσμα κλιμακώνονται από τον χαρακτηρισμό "μεγάλη ήττα" μέχρι το "σχετική επιτυχία"
.
Για την κατάσταση σήμερα σχεδόν όλοι συμφωνούν ότι ο συνδυασμός πρέπει να διατηρηθεί και να οργανωθεί σωστά (με εκτελεστική επιτροπή, συνέλευση, δημοτική ομάδα κλπ.)
.
Για τις προοπτικές οι εκτιμήσεις σε ό,τι αφορά στην ικανότητα της νέας διοίκησης διαφέρουν και κυμαίνονταιμ από το "βέβαιη αποτυχία" μέχρι το "πιθανότατα θα τα βγάλει πέρα". και οι εκτιμήσεις σε ό,τι αφορά στην Αναγέννηση είναι συγκρατημένες.
Κάποιοι βλέπουν ότι ο Τζανής θα κυριαρχεί το 2014 πολιτικά και κάποιοι άλλοι βλέπουν ότι η Αναγέννηση θα κληθεί να δώσει την λύση το 2014 όταν θα αναζητηθεί πιθανώς νέος δήμαρχος στη θέση του Τζανή.
.
Οι εκτιμήσεις της ΠΡΩΤΗΣ ΚΙΝΗΣΗΣ πάνω στα παραπάνω ζητήματα θα εκτεθούν σύντομα.
.

Τρίτη 23 Νοεμβρίου 2010

8 συμβούλους (και όχι 7) εκλέγει τελικά ο συνδυασμός Αναγέννηση του Αλ. Χρυσού

.
Όπως φαίνεται από τα τελικά αποτελέσματα που δημοσιεύτηκαν από το Πρωτοδικείο, η δύναμη των συνδυασμών στον δήμο Κερατσινίου- Δραπετσώνας θα είναι η εξής:
.
Λουκάς Τζανής ΣΥΝΟΛΟ 25 (2 από Δραπετσώνα και 23 από Κερατσίνι)
Χρυσός Αλέκος ΣΥΝΟΛΟ 8 (ο ίδιος, 3 από Δραπετσώνα και 4 από το Κερατσίνι)
Φώτης Μελάς ΣΥΝΟΛΟ 4 (ο ίδιος και 3 από Κερατσίνι)
Ηλίας ΠατίδηξςΣΥΝΟΛΟ 4 (ο ίδιος, 1 από Δραπετσώνα και 2 από Κερατσίνι)
.

Δευτέρα 15 Νοεμβρίου 2010

ΧΑΣΑΜΕ! ΠΡΩΤΕΣ ΣΚΕΨΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΝΕΑ ΤΕΤΡΑΕΤΙΑ

.
Χτες ήταν μια μέρα γεμάτη συγκινήσεις. Χαρές για τους νικητές των δίδυμων που είχαν βρεθεί στον β' γύρο των εκλογών και λύπες για τους ηττημένους.
.
Η Πρώτη Κίνηση, που μετείχε στον συνδυασμό "Αναγέννηση" του Αλ. Χρυσού στις δημοτικές εκλογές για Κερατσίνι και Δραπετσώνα βρέθηκε στην πελυρά των χαμένων. Με ποσοστό 57% περίπου νίκησε ο Λουκάς Τζανής που θα είναι ο νέος δήμαρχος Κερατσινίου και Δραπετσώνας. Του ευχόμαστε καλή επιτυχία και μπορεί να είναι βέβαιος ότι από την πλευρά της η αντιπολίτευση θα βοηθήσει ώσυε να πραγματοποιήσει θετικό έργο στον νέο δήμο και να ξεπεράσει τις δυσκολίες που προκύπτουν από την εφαρμογή του "Καλλικράτη"
.
Η μείζων αντιπολίτευση στον νέο δήμο θα αποτελείται από τους Αλ. Χρυσό, Γ.Τσιρίδη, Ξ.Φωτίου, Χρ. Μυργιαλή, Γ.Χάσκα, Ζ.Ζούπη και Θ.Μιχαλαργιά. Η λοιπή αντιπολίτευση θα απουτελείται από τον Φώτη Μελά και 4 συμβούλους του και τον Ηλ.Πατίδη και ακόμη τρεις του συνδυασμού του.
Από τη Δραπετσώνα θα μετέχουν στο συμβούλιο οι
Κ.Χροννόπουλος (Λ.Τζανής)
Γ.Τσιρίδης (Αλ.Χρυσός)
Ξ.Φωτίου (Αλ.Χρυσός)
Θ.Μιχαλαργιάς (Αλ.Χρυσός)
Ε.Μπαρμπαγιάννη (Φ.Μελάς)
Γ.Πετρίδης (Ηλ.Πατίδης)
Ο Αλ. Χρυσός είναι Κερατσινιώτης και Δραπετσωνίτης εξ ίσου.
.
Η Πρώτη Κίνηση Δραπετσώνας στην νέα περίοδο, εκτός των άλλων (εφαρμογή του προγράμματος της Αναγέννησης, εφαρμογή Καλλικράτη, διαφάνεια κλπ.) θα αγωνιστεί για τα εξής δύο κύρια ζητήματα:
-Για την Ανάπλαση της Βιομηχανικής Ζώνης Δραπετσώνας Κερατσινίου
-Για την εκκίνηση διαδικασιών απελευθέρωσης της Δραπετσώνας από το Κερατσίνι
.

Τετάρτη 10 Νοεμβρίου 2010

ΕΥΧΑΡΙΣΤΙΕΣ

.
Σαν επικεφαλής της Πρώτης Κίνησης που δραστηριοποιήθηκε με δυναμισμό και αυταπάρνηση στις εκλογές της 7 Νοέμβρη, θέλω να ευχαριστήσω τους 3.000 περίπου ψηφοφόρους της Δραπετσώνας και τους 5.000 περίπου ψηφοφόρους του Κερατσινίου που προσήλθαν στις κάλπες και ψήφισαν τον συνδυασμό Αναγέννηση του Αλέκου Χρυσού.
.
Παράλληλα θέλω να ευχαριστήσω και προσωπικά τους 1.000 περίπου Δραπετσωνίτες οι οποίοι, μαζί με τους 500 περίπου ψηφοφόρους του Κερατσινίου, με έφεραν στην πρώτη θέση μεταξύ των συμβούλων του Αλ. Χρυσού και στη δεύτερη μεταξύ όλων των υποψηφίων όλων των συνδυασμών σε Κερατσίνι και Δραπετσώνα (πρώτος βγήκε ο κ. Τσούτσας του συνδυασμού του Λουκά Τζανή)
.
Θα είμαστε μαζί όλα τα προσεχή χρόνια.
.
Γ.Τσιρίδης

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΕΚΛΟΓΩΝ 2010 ΣΕ ΚΕΡΑΤΣΙΝΙ-ΔΡΑΠΕΤΣΩΝΑ

Δήμος Κερατσινίου-Δραπετσώνας
Πληθυσμός 89.046
Ενσωμάτωση 176 από 179 τμήματα

Α΄Γύρος
Εγγεγραμμένοι 73.164
Ψηφίσαντες 37.905
Έγκυρα 35.143
Άκυρα 1.860
Λευκά 902
Συμμετοχή 51,81%

Λουκάς Τζανής 12.368 ψήφοι 35,19%
Χρυσός Αλέξανδρος 8.372 ψήφοι 23,82%
Μελάς Φώτιος 7.598 ψήφοι 21,62%
Πατίδης Ηλίας 6.805 ψήφοι 19,36%

Δευτέρα 8 Νοεμβρίου 2010

Ο Πρώτος γύρος ήταν του Τζανή. Ο δεύτερος;

.
Με 10% περίπου διαφορά προηγείται ο Τζανής του Χρυσού με καταμετρημένα τα 147 τμήματα από το σύνολο των 179, στο Κερατσίνι-Δραπετσώνα.
Τα μέχρι στιγμής ποσοστά Τζανής 35%, Χρυσός 25%, Μελάς 21%, Πατίδης 19%. Αυτά θα αλλάξουν λίγο αλλά σε γενικές γραμμές τα βασικά συμπεράσματα έχουν βγει:
Τζανής και Χρυσός στον δεύτερο γύρο με σαφές προβάδισμα του Τζανή
Ο Χρυσός έχει αρκετές ελπίδες δεδομένου ότι ο Τζανής έχει απέναντί του αρκετούς δεξιούς και αριστερούς πολίτες που δεν επιθυμούν την εκλογή του ενώ ο Χρυσός δεν έχει τέτοιου είδους αντιθέσεις. Αυτό το σημείο υπεροχής του Χρυσού θα είναι αρκετό για να ανατρέψει μια διαφορά 3.000 περίπου ψήφων; Δύσκολο αλλά όχι ακατόρθωτο.
.